اخبار روز

دارندگان “دسته چک قدیمی” بخوانند!/ چک های قدیمی جایگزین چک های جدید می شوند!

به گزارش پی ام آپ، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس آمار چک های مبادله شده طی فروردین ماه سال 1402، بیش از 6.4 میلیون فقره چک در سامانه چک به ارزش 3.283 میلیارد ریال مبادله شده است که این تعداد است. و میزان چک های مبادله شده در این ماه به ترتیب 93 درصد و 90.5 درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک های وصولی در ماه قبل (اسفند 1401) به ترتیب معادل 93 درصد و 91.3 درصد بوده است. همچنین این رابطه در ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 90.9 درصد و 88.8 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت بیش از دو سال از اجرای قانون جدید چک و علاقه مندی مردم به این چک ها، روند جایگزینی چک های قدیمی با چک های جدید به سرعت پیش رفته و در حال حاضر بیش از 85 درصد از چک ها وصول شده است. در سیستم چک چک های جدید وجود دارد. علاوه بر این، نرخ بازگشت برای چک های جدید به طور قابل توجهی کمتر از چک های قدیمی است.

بر این اساس چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تسویه در سامانه صیاد) تا پایان شهریور ماه سال جاری با چک‌های جدید جایگزین می‌شوند و پس از این تاریخ، چک‌های قدیمی فقط در بانک‌های صادرکننده چک قابل بازخرید خواهند بود.

مشتریان شبکه بانکی برای بهره مندی از مزایای چک های جدید می توانند در ماه های آینده به شعب بانک های خود مراجعه و دسته چک قدیمی خود را با دسته چک جدید تعویض کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا