دانستنی ها

به این دلایل، دانه های خرما را دور نریزید.

آیا می دانستید دانه خرمایی که بدون فکر دور می اندازیم ارزش غذایی دارد؟

به گزارش سلامت نیوز، مطالعه منتشر شده در کتاب «خواص عملکردی غذاهای سنتی» حاکی از آن است که دانه خرما حاوی اسید اولئیک، فیبر غذایی و پلی فنول است که با کاهش بیماری های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط است.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا دفعه بعد که خرما می خورید، هسته خرما را دور نریزید.

دانه خرما یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است

بر اساس مطالعه ای که در مجله شیمی و تنوع زیستی منتشر شده است، آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن، جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب دارند و دانه های خرما سرشار از این آنتی اکسیدان های قوی هستند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می کند.

هسته خرما دارای خواص ضد التهابی بالقوه است

برخی از مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در دانه خرما ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد. این ترکیبات ممکن است به بهبود سلامت مفاصل و کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی با کاهش التهاب در بدن کمک کنند.

دانه خرما از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

محتوای فیبر موجود در دانه خرما ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. فیبر به حرکات منظم روده کمک می کند، از یبوست جلوگیری می کند و از میکروبیوم روده سالم پشتیبانی می کند. گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی می تواند به عملکرد خوب دستگاه گوارش شما کمک کند.

دانه خرما در تنظیم قند خون مفید است

یک مطالعه منتشر شده در سری کنفرانس های IOP: Earth and Environmental Science نشان داد که دانه های خرما ممکن است تاثیر مثبتی بر سطح قند خون داشته باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که اجزای موجود در دانه‌ها ممکن است به تنظیم متابولیسم گلوکز کمک کند و آنها را به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر بیماری مفید کند.

دانه خرما برای سلامت قلب فواید دارد

مشخصات تغذیه ای دانه خرما همچنین فواید بالقوه ای را برای سلامت قلب نشان می دهد. بر اساس مطالعه‌ای که در Contemporary Clinical Trials Communications منتشر شده است، از کاهش سطح کلسترول گرفته تا حمایت از تنظیم فشار خون، گنجاندن دانه‌های خرما در رژیم غذایی شما ممکن است گامی کوچک اما مهم برای داشتن قلب سالم‌تر باشد.

چگونه هسته خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

مصرف هسته خرما به ندرت اتفاق می افتد زیرا بیشتر مردم بر خوردن این میوه تمرکز می کنند. با این حال، اگر علاقه مند هستید، می توانید هسته های خشک خرما را پودر کرده و به غذاها یا اسموتی ها اضافه کنید.

برای بهره مندی از حداکثر مزایای سلامتی، این مراحل را دنبال کنید:

بعد از جمع آوری 15-20 دانه خرما، داخل آن را کاملا جدا کرده و یک روز در آفتاب بگذارید تا خشک شود.

سپس این لوبیاها را در تابه ای روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید تا ترد شوند و با دست له شوند. اطمینان حاصل کنید که دانه ها نسوزند یا زغال کنند.

پس از برشته شدن دانه ها، آنها را با دست خرد کنید و سپس با استفاده از مخلوط کن خرد کنید.

حالا پودر مغذی دانه خرما را آماده کرده اید. یک قاشق از این پودر را با شیر گرم مخلوط کرده و هر روز صبح بنوشید.

مطمئن شوید که با مقدار کمی پودر هسته خرما شروع کنید تا مطمئن شوید که طعم آن را دوست دارید و بدن شما به آن پاسخ مثبت می دهد. علاوه بر این، اگر نگرانی های سلامتی یا محدودیت های غذایی دارید، بهتر است قبل از ایجاد هر گونه تغییر قابل توجهی در رژیم غذایی خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا