عمومی

بررسی مهم ترین اصول طراحی سایت فروشگاهی به نقل از سایت ساز زرین

 اصول طراحی سایت فروشگاهی

اگرچه محصولات فروشگاه ها باهم متفاوت است، اما همه آنها یک هدف و تنها یک چیز می خواهند: مشتری، البته مشتری که خرید کند و برای آن ها سود آور باشد.

از همین رو صاحبان مشاغل تمامی روش ها، از پخش موسیقی گرفته تا پر کردن فروشگاه های خود با رایحه های جذاب و استفاده از فروشندگان ماهر، سعی می کنند فروش خود را افزایش دهند. هرچند برخی نیز همین کار های ابتدایی را هم انجام نمی دهند.

یکی از بهترین راه های افزایش فروش ساخت سایت فروشگاهی برای کسب و کارها است. شما می توانید با استفاده از سایت و سئو، نه تنها مشتری های شهر خود بلکه مشتریان خود را در تمام کشور پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با اصول طراحی سایت فروشگاهی آشنا کنیم تا به بهترین شکل فروشگاه آنلاین خود را بسازید.

وقتی وب‌سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید، میلیون‌ها انتخاب برای طراحی وجود دارد. اما حقیقت ماجرا این است که اکثر وب سایت های موفق از قوانین طراحی یکسانی استفاده می کنند تا خود را برای بازدیدکنندگان جذاب و آسان کنند.

این کار هم دلیلی دارد. طبق تحقیقات Google، کاربران طرح های ساده و آشنا را به طراحی سایت فروشگاهی پیچیده و سخت ترجیح می دهد. آنها یک وب سایت را در کمتر از یک چشم به هم زدن قضاوت خواهند کرد. پس بسیار مهم است که در همان نگاه اول اعتماد کاربر را جلب کنیم.

اصول طراحی سایت فروشگاهی

1. پارادوکس انتخاب

آیا می‌دانستید که در طراحی سایت فروشگاهی هرچه محصولات بیشتری در یک صفحه ارائه دهید، احتمال تصمیم‌گیری برای کاربران سخت تر می شود؟ این کار باعث می شود کاربران در صورت خرید، از خرید خود لذت زیادی نبرند زیرا به سختی قادر به انتخاب شده اند و همچنان به محصولات دیگر فکر می کنند، به این کار پارادوکس انتخاب می گویند.

در سیمپسون ها مانند Monstromart نباشید! انتخاب های زیاد = تجربه ای دشوار برای مشتریان شما.

قانون هیک می‌گوید که هر چه تعداد انتخاب‌های بیشتری ارائه کنید، تصمیم‌گیری بیشتر طول می‌کشد. و اگر خیلی طول بکشد، افراد ممکن است وب سایت شما را بدون کلیک کردن روی چیزی ترک کنند.

چگونه پارادوکس انتخاب می تواند بر طراحی وب سایت شما تأثیر بگذارد؟

  • کارهایی را که واقعاً می‌خواهید بازدیدکنندگان هنگام بازدید از سایت شما انجام دهند، اولویت بندی کنید. ممکن است ثبت نام در خبرنامه شما، انجام خرید، گوش دادن به موسیقی شما و غیره باشد. ساخت طرح سایت قبل از شروع می تواند کمک کننده باشد. هر چه که هست، روی رساندن آنها به آن نقطه هدف تمرکز کنید.
  • منوی پیمایش خود را ساده و کوتاه نگه دارید. یک قانون کلی خوب این است که بیش از هفت مورد در منوی پیمایش شما وجود نداشته باشد. بیشتر از 7 مورد، خواندن همه گزینه‌ها و تصمیم‌گیری در مورد اینکه کجا می‌خواهند بروند را برای کاربران دشوار خواهد کرد.
  • تعداد انتخاب‌ها را در صفحات فرود خود کاهش دهید. به عنوان مثال، فقط سه محصول پرفروش خود را در صفحه اصلی یا خدمات برتر خود نشان دهید. سپس جزئیات یا محصولات بیشتری را در صفحات دیگر ارائه دهید. محدود نگه داشتن انتخاب ها و گروه بندی به این معنی است که بیننده می تواند به سرعت آنچه را که می خواهد در مرحله بعد انجام دهد، انتخاب کند، به جای اینکه مجبور شود در اطراف صفحه با نگاه کردن به گزینه های مختلف به اینکه به کدام صفحه برود فکر کند.

2. سلسله مراتب بصری

وقتی تعداد گزینه‌های پیشنهادی خود را محدود کردید، گام بعدی اولویت‌بندی اطلاعات در صفحه است. اینجاست که سلسله مراتب بصری وارد می‌شود. سلسله‌مراتب بصری به معنای استفاده از نشانه‌های بصری مانند اندازه، رنگ و مکان است تا به خوانندگان بگوید چه چیزی مهم‌تر، کم‌اهمیت‌تر است و ابتدا باید به کجا نگاه کنند.

به‌عنوان یک طراح سایت فروشگاهی، وظیفه شما این است که مطمئن شوید که مهم‌ترین اطلاعات در وب‌سایت شما برجسته است و اطلاعات کم اهمیت اینطور نیست. مبتدیان اغلب این مرحله را از دست می دهند و همه چیز را در وب سایت خود تقریباً به یک اندازه می سازند.

3. فضای سفید

فضای سفید، به فضای خالی اطراف قطعات در وب سایت شما اشاره دارد. به معنای واقعی کلمه جای سفید به در نخور نیست، فقط خالی است. طراحان مدت‌ها است که می‌دانند فضای سفید به معنی هدر دادن فضا نیست. این فضا اتاق تنفس مورد نیاز را فراهم می کند تا به بازدیدکنندگان کمک کند چشمان خود را روی قسمت های مختلف صفحه متمرکز کنند.

فضای سفید خواندن و پیمایش سایت شما را بسیار آسان‌تر می‌کند. آن را به عنوان یک استراحتگاه برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

طراحی سایت فروشگاهی را از کجا شروع کنم؟

یادگیری طراحی وب سخت نیست، و هر کسی می‌تواند اصول اولیه را به تنهایی یاد بگیرد. اگر متوجه شدید که در طراحی سایت فروشگاهی به مشکل خورده اید، می توانید از فروشگاه ساز ها استفاده کنید، در غیر این صورت به یاد داشته باشید، طراحی ساده همیشه بهترین طراحی بوده است. و از فرمول زیر استفاده کنید.

  1. انتخاب های خود را محدود کنید،
  2. آنها را با ترتیب منطقی طبقه بندی کنید
  3. فضای خالی کافی در صفحه بگذارید تا قسمت های مهم برجسته شوند

طراحی سایت فروشگاهی با سایت ساز زرین

شرکت طراحی سایت ساز زرین

طراحی و توسعه یک وب‌سایت بی‌نقص کار هرکسی نیست. با این حال، اگر مراحل بالا را به دقت دنبال کنید، مطمئناً می توانید کل فرآیند طراحی وب را بسیار راحت تر کنید.

با این حال، اگر احساس می کنید که به تخصص فنی نیاز دارید، همیشه می توانید با بهترین شرکت طراحی وب که خدمات طراحی وب عالی را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد، تماس بگیرید. چه به دنبال یک طراحی وب واکنش گرا یا یک وب سایت تجارت الکترونیک باشید، همیشه می توانید از کارشناسان کمک بگیرید!

اما شاید این سوال به وجود بیاید که چگونه به این شرکت ها اعتماد کنیم؟ مفتخریم که بگوییم شرکت سایت ساز زرین با بیش از 10 سال سابقه در این حوزه با طراحی سایت ارزان و بهترین کیفیت قدرتمند ترین سایت ها را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با همکاران ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

همچنین با خرید سایت از سایت سازان زرین ، می توانید برای کسب و کار خود در بازار بزرگ اینترنت سهمی داشته و مشتریان خوبی نیز از این طریق پیدا کنید.

اگر تمایل به کسب درآمد از اینترنت را داشته باشید ، اولین قدم مهم در این زمینه ، ساخت سایت و راه اندازی سایت برای خود می باشد. تنها کافی است از میان وب سایت های آماده سایت سازان ، وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید ؛ راه اندازی و تحویل سایت به همراه هاست و دامنه را به ما بسپارید. همچنین اگر تمایل داشته باشید ، ما می توانیم وب سایت شما را به موتور های جستجو از جمله گوگل معرفی کنیم تا سایت شما هم در صفحات گوگل سهمی داشته باشد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا