اخبار روز سینما

با این مادر و دختران سینمای ایران آشنا شوید | مادران بازیگر زن به دنیا آوردند!

به گزارش پی ام آپ،

در بین هنرمندان کشورمان اغلب دیده می شود که هنر در خانواده آموخته و رواج پیدا می کند. خانواده های زیادی در سینمای ایران هستند که هنرشان ارثی است و از پدر به پسر منتقل می شود.

شاید برایتان جالب باشد که درباره دختران و مادران سینمای ایران بیشتر بدانید و بدانید کدام یک از دختران سینمای ایران در عرصه بازیگری جا پای مادرشان گذاشته اند.

معرفی مادر و دختر هنرمندان سینمای ایران

در این مطلب به معرفی مادر و دختر ستارگان سینمای ایران می پردازیم و به شما توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

حمیده خیرآبادی و دخترش ثریا قاسمی

حمیدا خیرآبادی مادر مهربان سینمای ایران بود که بازیگری را از اوایل دهه 30 آغاز کرد و در فیلم‌ها و سریال‌ها، مسائل تربیتی، گلخانه‌ای و … بازی کرد. در کارنامه هنری خود و این بانوی هنرمند در 10 فروردین 1368 درگذشت.

ثریا قاسمی دختر حمیده خیرآبادی هنرمند فقید سینمای ایران است که هنر را از مادرش آموخت و از سال 49 وارد عرصه هنر شد و توانست مانند مادرش به یکی از محبوب ترین های سینمای ایران تبدیل شود.

حمیده خیرآبادی و دخترش ثریا قاسمی عکس غلامرضا خلیفه

زری خوشکام و دخترش لیلا حاتمی

زری خوشکام یا زهرا حاتمی یکی از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که بازیگری را از دوران پیش از انقلاب آغاز کرد و در سال های اخیر در فیلم هایی چون شلوار، دنیای تو ساعت چند است، چهره زنی در دوردست ها حضور داشته است. . و… ایفای نقش کردند

لیلاحاتمی دختر زنده یاد علی حاتمی و زری خوشکام است که راه پدر و مادرشان را در عرصه هنر ادامه دادند و همسرش علی مصفا از بازیگران و کارگردانان سینما است.

لیلا حاتمی و مادرش

لیلا حاتمی و مادرش عکس غلامرضا خلیفه

آزیتا حاجیان و دخترانش مهراوه و ملیکا شریفی نیا

آزیتا حاجیان، بانوی سینمای ایران، مادر دیگری است که دخترانش راه او را در وادی هنر پیمودند.

آزیتا حاجیان همسر سابق محمدرضا شریفی نیا بود و مهراوه و ملیکا شریفی نیا دو دختر بازیگران زن فعال در عرصه بازیگری هستند و مهراوه دختر بزرگ این خانواده از ملیکا شهرت بیشتری دارد.

آزیتا حاجیان و دخترانش

آزیتا حاجیان در کنار دخترانش مهراوه و ملیکا شریفی نیا عکس غلامرضا خلیفه

پروین قائم مگاکی و دخترش بهاره رهنما

پروین قائم مقامی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون است که بازیگری را از سال 1364 آغاز کرد، اما تفاوت او با دیگر مادران سینمای ایران این است که دخترش او را به یک بازیگر تبدیل کرده است.

بهاره رهنما بانوی بازیگر سینما و تلویزیون دختر پروین قائم مجی از سال 1350 در عرصه هنر فعال است و در سریال هایی چون مهندس بچا، خوب بد زشت، پژمان، خداحافظ عزیزم، چک برگشتی حضور داشته است. ، زیر خاک، من مستاجر هستم و … ایفای نقش کرده است.

بهاره رهنما و مادرش

بهاره رهنما در کنار مادرش پروین قائم مگی

فهیمه رحیم نیا و دخترش شقایق فراهانی

فهیمه رحیم نیا بازیگر کشورمان همسر بهزاد فراهانی است که سال هاست در عرصه بازیگری فعالیت می کند و فرزندان این زوج راه پدر و مادر خود را در وادی حنار ادامه دادند.

شقیگ فراهانی دختر هنرمند فهیمه رحیم نیا و بهزاد فراهانی است که وارد عرصه بازیگری شدند و راه پدر و مادر هنرمند خود را ادامه دادند.

شقایق فراهانی و مادرش

شقایق فراهانی در کنار مادرش عکس غلامرضا خلیفه

گلاب آدینا و دخترش نورا هاشمی

گلاب آدینه بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان است که از سال 54 حضور خود را در عرصه هنر آغاز کرد و یکی از چهره های موفق دنیای بازیگری بود که دخترش نیز راه او را دنبال کرد.

نورا دختر گلاب آدینا و مهدی هاشمی است که راه پدر و مادرش را در پیش گرفت و از سال 1360 با بازی در سینما، تلویزیون و تئاتر وارد دنیای بازیگری شد.

گلاب آدینا و دخترش

گلاب آدینا در کنار دخترش نورا عکس مهدی طهماسبی

گوهر خیراندیش و دخترش آزاده اسماعیل خانی

گوهر خیراندیش بانوی پیشکسوت دنیای بازیگری است که بازیگری را از سال 49 آغاز کرد و همسرش جمشید اسماعیل خانی از پیروان او در عرصه هنر بود.

آزاده دختر گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی است که در رشته بازیگری تحصیل کرده و در سریال معمای شاه به ایفای نقش پرداخته است.

گوهر خیراندیش و دخترش.

گوهر خیراندیش در کنار دخترش عکس نیلوفر دهباشی

ناهید مسلمی و دخترش شیدا خلیق

شیدا خلیق بازیگر جوان صحنه و سینما و دانشجوی کارشناسی دانشگاه هنر در ۱۴ خرداد ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد.

مادر شیدا خلیق، ناهید مسلمی، بازیگر پیشکسوت صحنه و تلویزیون، در سال 1334 در تهران به دنیا آمد و بازیگری را از اوایل دهه 60 آغاز کرد.

ناهید مسلم

ناهید مسلمی و دخترش شیدا خلیق عکس مسعود شهرستان

لادن سیلمانی و دخترش هانیه غلامی

هانیه غلامی بازیگر جوان کشورمان با بازی در مجموعه تلویزیونی «همه چیز آنجاست» در بین مخاطبان تلویزیون شناخته شد. او دختر هنرمند کشورمان، لادن سلیمانی است. بین لادن سلیمانی و هانیه غلامی اختلاف سنی اندکی وجود دارد و عکس های کنار هم همیشه برای مخاطبان جذاب بوده است.

لادن سلیمانی

عکس لادن سیلمانی و دخترش هانیه غلامی از فیضه سلیمانی

رخشان بنی اعتماد و دخترش باران کوثری

رخشان بنی اعتماد کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده کشورمان همسر جهانگیر کوثری است و سال هاست که با همسرش در دنیای سینما و تلویزیون فعالیت می کند.

باران کوثری دختر این خانواده هنرمند است که راه پدر و مادرش را در وادی حنار دنبال کرد و شش سال بیشتر نداشت که در فیلم بهترین بابای جهان به ایفای نقش پرداخت و سپس جلوی دوربین رفت. دوربین در بسیاری از فیلم ها و سریال ها.

باران کوستری و پدر و مادرش

باران کوستری در کنار پدر و مادرش

فرشته طائرپور و دخترش غزل شاکری

فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلمنامه نویس کشورمان یکی دیگر از مادران این هنرمند دنیای سینماست که دخترش راه او را ادامه داد.

غزل شاکری بازیگر جوان سینمای کشورمان دختر فرشته طائرپور است که بازیگری را از کودکی آغاز کرد و فیلم ماهی سال 66 اولین تجربه بازیگری او در سینما است.

غزل شکری و مادرش

فرشته طائرپور و دخترش غزل شکری عکس لاله احمدی

لیلی رشیدی و مادرش قابل احترام هستند

لیلی رشیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در سال 1352 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته مترجمی فرانسه و فرزند بازیگران فقید داوود رشیدی و بشام برومند است. تسام برومند بازیگر و مجری سابق کودک در 30 فروردین 1326 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل دیپلم و همسر مرحوم داوود رشیدی است.

لیلی رشیدی

لیلی رشیدی و مادرش احترام متقابل/ عکس خواهران دریا

گردآوری شده از رسانه فرتاک

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/با-این-مادر-و-دختران-سینمای-ایران-آشنا-ش/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا