دانستنی ها

این میوه بهتر از صد کدئین است

طب سنتی عموماً طبیعت گیلاس را سرد و سرد توصیف می کند، اما این سردی کمتر از گیلاس است. همچنین نظرات مختلفی وجود دارد که گیلاس های رسیده و شیرین را دارای بافتی ملایم یا حتی گرم می دانند. سایر قسمت های گیلاس مانند برگ و دم آن نیز خواص دارویی دارند و سرد و خشک هستند.

مصلح گیلاس برای افراد خونسرد

به گزارش سرگرمی روزانه، مصرف گیلاس برای افراد سرد مزاج مشکلات گوارشی ایجاد می کند. این افراد با مصرف غذاهای گرم مانند چای شیرین، چای هل، خرما، عسل و روغن زیتون می توانند اثرات سرماخوردگی آلبالو را خنثی کنند.

مصلح گیلاس برای افراد عصبانی

آلبالو برای افراد خون گرم مناسب است و بدون نیاز به پرورش قابل مصرف است. با این حال، مصرف گیلاس با مزاج سردتر و خشک‌تر به افراد با طبع گرم توصیه بهتری است.

بهترین زمان برای مصرف گیلاس

مصرف گیلاس یک ساعت قبل از غذا برای جلوگیری از نفخ و مشکلات گوارشی توصیه می شود. علاوه بر این، اجتناب از نوشیدن آب بلافاصله بعد از خوردن گیلاس می تواند از درد و نفخ قلب جلوگیری کند.

فواید بی پایان گیلاس

گیلاس منبعی غنی از ویتامین ها و فیبر است که به این میوه خواص بی نظیری می دهد. از خواص آن می توان به اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان بی خوابی و کاهش وزن و همچنین بهبود عملکرد جنسی در مردان و درمان ناباروری اشاره کرد.

طبع گیلاس را در طب سنتی عموماً سردتر و خنک‌تر می‌دانند، اما سردی آن کمتر از آلبالو است و برخی معتقدند آلبالوهای رسیده و شیرین طبعی معتدل یا گرم دارند.

برای افراد سرد مزاج که ممکن است با مصرف گیلاس دچار مشکلات گوارشی شوند، مصرف مواد گرم مزاج مانند چای شیرین و عسل می تواند این مشکلات را کاهش دهد، در حالی که افراد گرم مزاج می توانند گیلاس را بدون نیاز به هیچ ماده مقوی مصرف کنند. اما برای دستیابی به حداکثر اثر و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی، مصرف گیلاس یک ساعت قبل از غذا توصیه می شود نه بلافاصله بعد از غذا یا همراه با آب.

کاهش وزن و لاغری

یکی یکی از مهم ترین دلایلی که می توانید از گیلاس در رژیم های لاغری استفاده کنید این است که این میوه بسیار کم کالری است، همچنین چربی بسیار کمی دارد و برای آب کردن چربی های اطراف معده بسیار مفید است.

نکته دیگر در مورد خواص لاغری گیلاس این است که این میوه حاوی مواد مغذی و ویتامین های مختلف و همچنین فیبر غنی است و به همین دلیل می تواند انرژی مورد نیاز بدن و همچنین احساس سیری طولانی مدت را تامین کند. .

خواص آلبالو برای دیابت

مصرف مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین برای بیماران دیابتی مفید است و گیلاس یکی از این غذاها است که شاخص گلیسمی آلبالو 22 است و قند آن بسیار کمتر از میوه های تابستانی مانند زردآلو و هلو است.

درمان کم خونی

برای درمان کم خونی می توانید روی کمک آلبالو حساب کنید. گیلاس حاوی مقادیر زیادی آهن است و بنابراین می تواند تولید گلبول های قرمز خون را افزایش دهد که به درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن کمک می کند.

خواص آلبالو برای میگرن

جالب است بدانید که ترکیبات موجود در گیلاس می تواند مانند مسکن ها سردردهای میگرنی را کاهش دهد. گیلاس حاوی مقادیر کافی آنتوسیانین، بیوفلاونوئیدهای مختلف و آنتی اکسیدان های قوی است. اینها برای توقف سریع سردرد بسیار مفید هستند.

خواص ضد سرطانی آلبالو

یکی یکی از شناخته شده ترین خواص گیلاس این است که می تواند به درمان انواع سرطان کمک کند. گیلاس حاوی مقادیر زیادی از ماده کوئرستین است که معروف است. یکی به عنوان یکی از موثرترین مواد در برابر سرطان شناخته شده است.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در گیلاس همچنین می توانند از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های بدن جلوگیری کنند. علاوه بر این، مصرف گیلاس ممکن است سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید که مصرف گیلاس قبل از خواب مانند یک قرص خواب آور عمل می کند و باعث خواب عمیق و آرام می شود. برای این منظور باید از آب گیلاس استفاده کرد که سرشار از ملاتونین است و برای رفع بی خوابی و همچنین رفع استرس و اضطراب مفید است.

تقویت قوای جنسی

مصرف گیلاس می تواند به درمان ضعف و بی میلی جنسی در مردان و زنان کمک کند. گیلاس به دلیل وجود ویتامین های C و A می تواند سطح تستوسترون و هورمون های استروژن را افزایش دهد و میل جنسی را افزایش دهد و همچنین حجم اسپرم مردان را افزایش دهد.

خواص آلبالو در برابر فشار خون

مصرف گیلاس یکی همچنین یک درمان طبیعی برای فشار خون بالا است. همانطور که می دانید گیلاس حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است، بنابراین می تواند سدیم اضافی بدن را دفع کند و فشار خون بالا را کاهش دهد.

خواص گیلاس برای نقرس

آلبالو برای درمان و کاهش علائم نقرس بسیار مفید است. از آنجایی که گیلاس حاوی مقادیر کافی آنتوسیانین است، می تواند التهاب را کاهش دهد و درد مفاصل را بسیار موثر کاهش دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا