اخبار روز

وعده وزیر جدید آموزش و پرورش به معلمان/رتبه بندی بررسی می شود!

به گزارش پی ام آپ وزیر آموزش و پرورش وی با بیان اینکه نظام احراز صلاحیت باید مبتنی بر صلاحیت حرفه ای و ظرفیت عمومی و تخصصی معلمان باشد، تصریح کرد: کلاس درس باید به محل یادگیری تبدیل شود نه آموزش و راه آن استفاده از روش های نوین مانند تلفیقی است. و آموزش ترکیبی که باید برای این منظور هم انجام شود.معلمان باید تربیت شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: غلبه بر چالش های این وزارت بدون کمک شما غیر ممکن است، مسائل آموزشی نهادی نیست بلکه ملی است و حل آنها عزم ملی می خواهد. برای تبدیل به تحصیلات دو برنامه ارائه کردیم، یک برنامه فوری و یک برنامه که تا دو سال دیگر اجرا می شود. یکی از برنامه های فوری ما تکمیل مراحل صلاحیت است. رتبه بندی معلمانی که افتخار می کنند خانه دولت و کار شما شاهکار بود حفاظت دولت آن هم شاهکار بود اما در اجرا موفق نبود. آیین نامه ای که برای احراز صلاحیت معلمان تدوین می شود باید براساس وظایف معلمان و مأموریتی که بر عهده می گیرند باشد. در 50 روزی که بنده سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارم نشان داد که می‌توان کار جهادی انجام داد.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: بیش از 75 هزار نفر احراز صلاحیت شده اند و نزدیک به 300 هزار نفر نیز اعتراض خود را ثبت کرده اند. من به معلمان قول می دهم که سیاست نمره دهی را بازنگری کرده و در مسیر درست حرکت خواهم کرد. صلاحیت باید با توجه به ماموریت معلمان اصلاح شود. موضوع بعدی که باید به فوریت پیگیری شود ساماندهی نیروی انسانی است، بازنشستگان زیادی داشتیم و کمبود داریم. معلم چند سالی است که بحث اول مطرح شده است. ما یک آزمون استخدامی برگزار کردیم و تا قبل از مهرماه یک آزمون استخدامی دیگر برگزار خواهیم کرد. ما معتقدیم که ساماندهی نیروی انسانی موضوع بسیار مهمی است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا