عمومی

انواع مدل های سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر، در انواع سقف تخت، سقف مانسارد، سقف هلالی و شیب دار ساخته می شود. در مکان هایی که بارش باران زیاد است بهتر است از سقف متحرک شیبدار استفاده شود. در استخرهایی که عرض زیادی دارند، از سقف متحرک شیب دار یا مانسارد استفاده می شود. سقف متحرک هلالی، برای استخرهای شخصی نیز مناسب است.

طراحی سقف متحرک استخر در شهریار کرج

سقف متحرک استخر، دستی یا برقی است؟

سقف متحرک استخر در دو نوع دستی و برقی نصب می شود. در استخرهای عمومی، سقف متحرک حتما از نوع برقی و کنترل از راه دور است. تفاوت سقف متحرک دستی و برقی در وجود موتور الکتریکی است. در سقف متحرک دستی، با نیروی دست، سقف باز و بسته می شود اما در سقف متحرک برقی، کافی است از راه دور، با ریموت، موتور الکتریکی را کنترل کرد.

آب بندی سقف متحرک استخر

سقف متحرک استخر، باید به گونه ای آب بندی شود که هوای داخل، به بیرون و هوای بیرون به داخل وارد نشود. بدین منظور از لاستیک های EPDM استفاده می شود تا از نفوذ هوای سرد به داخل پیشگیری شود. از طرفی آب باران نیز، نباید به داخل نشت کند. برای این کار، نیاز است تا از انواع چسب های مخصوص سنگ و چسب های پودری و خمیری استفاده شود.

درب اسلایدی در استخرهای سقف دار

بیشتر استخرهایی که از سقف متحرک استفاده می کنند، اگر فضایشان به طور کامل از پوشش متحرک پوشیده شده باشند، بخشی به عنوان درب اتوماتیک دارند که به صورت اسلایدی، باز و بسته می شود.

مقاومت سازه سقف متحرک در برابر زنگ زدگی

به مانند سایبان ماشین سازه سقف متحرک استخر، یک سازه فولادی با روکشی از آلومینیوم و منیزیم است. سازه سقف متحرک باید در برابر رطوبت، بالاترین مقاومت را داشته باشد تا زمانی که محیط داخلی یا خارجی سازه، مرطوب شد، زنگ زدگی رخ ندهد. به همین دلیل از روکش آلومینیوم و منیزیم در سازه سقف متحرک استخر استفاده می شود تا با گالوانیزه شدن، مقاومت خوبی در برابر خوردگی و زنگ زدگی پیدا کند.

نویسنده : مریم یزدانی

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا