اخبار روز

استفاده شگفت انگیز از مایع ظرفشویی در هواپیمای بوئینگ

تینا مزدکی: یکی محققان FAA مشاهده کردند که مکانیک‌های Spirit مایع ظرفشویی (بله، همان مایعی که در خانه‌ها استفاده می‌شود!) را روی یک بوئینگ 737 مکس می‌ریزد تا به عنوان روان‌کننده عمل کند. این محقق همچنین خاطرنشان کرد که برای اطمینان از بسته بودن درب هواپیما از کارت کلید هتل استفاده می کنند.

سخنگوی Spirit در صحبت با The Times ادعا می کند که این شرکت استفاده از صابون ظرفشویی را انتخاب کرده است زیرا خواص شیمیایی خاص آن به مرور زمان روی مهر و موم درب تأثیر نمی گذارد و از ترک ها یا ضربه هایی که هنگام نصب رخ می دهد جلوگیری می کند.

به نظر می رسد که مایع ظرفشویی اولین محصول خانگی نیست که Spirit استفاده کرده است. به گفته سخنگوی اسپیریت، محصولات دیگری مانند ژله نفتی، نشاسته ذرت و پودر تالک نیز در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است، اما این مواد خطر از بین رفتن درزگیر را در طول زمان به همراه دارند.

روح حتی دلیلی برای استفاده از کارت هتل داشت. یکی از سخنگویان Spirit می گوید که این کارت ها برای اندازه گیری فاصله بین مهر و موم و در استفاده می شود. این شرکت ادعا می‌کند که مکانیک‌ها در ابتدا ابزارهای دیگری را امتحان کردند، اما متوجه شدند که برای اندازه‌گیری شکاف بدون آسیب رساندن به درزگیر، انعطاف‌پذیر نیستند.

البته این شرکت ادعا می کند که در حال توسعه ابزاری است که مانند یک کارت کلید کار می کند. یکی از سخنگویان اسپیریت در مصاحبه اخیر با تایمز گفت: «مردم به کارت کلید هتل یا صابون ظرفشویی نگاه می کنند و فکر می کنند که تقلبی است. “در واقع، این یک رویکرد نوآورانه برای حل یک مشکل است.”

FAA تحقیقات خود را در مورد بوئینگ و اسپیریت پس از رسوایی 737 مکس آغاز کرد. از آن زمان، برخی از اعضای این شرکت ها استعفا داده اند و مسافران حوادث مختلفی را در هواپیماهای بوئینگ گزارش کرده اند. بنابراین این حوادث حساسیت دولت فدرال را برانگیخته است.

منبع: پاپسی

58323

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا