اخبار روز

ارتقای فرهنگ ترافیکی عابران پیاده باعث کاهش تصادفات می شود

به گزارش خبرگزاری مگتو از سنندج، سرهنگ «رضا همتی زاده» گفت: عابران پیاده بیشترین کشته های تصادفات رانندگی در شهرستان های استان را دارند و سالانه عابران زیادی بر اثر آن جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: برخی از عابران پیاده تصور می کنند که همیشه در تمام جاده ها حق تقدم دارند و رانندگان باید در هنگام رانندگی به عابران پیاده توجه کنند اما واقعیت این است که عوامل زیادی حواس راننده را پرت می کند و این حواس پرتی می تواند منجر به تصادف برای عابران پیاده شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعا این تعداد افزایش می یابد.

وی به عابران پیاده توصیه کرد در هنگام عبور از خیابان از تلفن همراه استفاده نکنند و به الزامات عبور از خیابان توجه کنند و دید و دیده شدن واضح داشته باشند.

سرهنگ همتی زاده، پرهیز از عجله و شتاب و عدم انجام حرکات غیرقابل پیش بینی، عبور از اماکن مجاز مانند پل ها و خطوط عابر پیاده، خارج شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در جاده از مهمترین موارد است. به وظایف مهم عابران پیاده در رفتار ترافیکی اشاره می کند.

وی تصریح کرد: رفتار غیرمنصفانه برخی اصناف برپایی غرفه و میز فروش اجناس در جلوی مغازه و پیاده رو برای تبلیغات و خرید و فروش منجر به تغییر جهت تردد رهگذران به خیابان شده است. این نیز یکی از عوامل تصادف است و باید به این نکات دقت کرد.

سرهنگ همتی زاده از مسئولان ذیربط خواست تا با ایجاد زیرساخت های ایمن گذرگاه عابر پیاده و توسعه هر چه بیشتر نیازهای ترافیکی در این منطقه، در ارتقای ایمنی گذرگاه های عابر پیاده مشارکت کنند.

۴۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا