اخبار روز

اجرای سه قانون جدید فوتبال در آمریکا؛ آیا زمان در حال اتمام است؟

فوتبال آمریکا از روزهای آینده سعی خواهد کرد با ترفندهایی که باشگاه ها برای از بین بردن زمان بازی استفاده می کنند مقابله کند.

به گزارش هواداران به نقل از تلگراف؛ از روز شنبه، بازیکنان MLS که بیش از 15 ثانیه زمین می خورند و نیاز به مراقبت پزشکی دارند، باید حداقل دو دقیقه زمین را ترک کنند. تنها استثناهای این قانون، خطاهای کارت زرد و قرمز، آسیب دیدگی سر، حوادث پزشکی جدی و مصدومیت دروازه بان است. علاوه بر این قانون، مجازات دیگری برای تعویض در نظر گرفته شده است. بر اساس این قانون، بازیکنی که با سرمربی جایگزین می شود، باید در فاصله 10 ثانیه پس از بالا بردن تخته توسط داور چهارم، زمین بازی را در محدوده نقطه خالی ترک کند. در صورت عدم رعایت این قانون، بازی بدون تعویض ادامه خواهد یافت و تیم خاطی حداقل یک دقیقه و تا توقف بعدی بازی یک بازیکن کمتر خواهد داشت. تعویض و تعویض دروازه بان به دلیل مصدومیت از این مقررات جدید مستثنی شده است.

یکی تغییر دیگری که در این هفته در MLS اعمال شد، اعلام تصمیمات کمک داور ویدیویی (VAR) از بلندگوهای استادیوم است که قبلاً در مسابقاتی مانند جام جهانی زنان استفاده شده است. فوتبال انگلیس نیز از ابتدای این فصل قوانین مشابهی (اما کمتر سختگیرانه) را برای مبارزه با اتلاف وقت معرفی کرده است. در لیگ برتر انگلیس و دسته‌های پایین‌تر، بازیکنانی که به دلایلی غیر از آسیب‌دیدگی سر یا خطاهایی که منجر به کارت زرد یا قرمز می‌شود نیاز به درمان دارند، باید حداقل 30 ثانیه زمین را ترک کنند. این اقدامات منجر به افزایش چشمگیر زمان بازی و مزایای آن شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا