دانستنی ها

آیا ناف کلید جادویی کاهش وزن است؟

فواد عسجدی درباره تبلیغات تبلت شکم لاغری در فضای مجازی گفت: اکثر تبلیغات تبلت های شکم لاغری در فضای مجازی ظاهر می شود. هیچ منبع یا مدرک علمی در مجلات و مقالات علوم پزشکی در مورد تأثیر قرص های شکم بر کاهش وزن افراد یافت نشده است، بنابراین می توان ادعا کرد که دارو یا وسیله ای که زیر پوست یا زیر پوست استفاده می شود می تواند بر وزن افراد تأثیر بگذارد. کاهش چربی و چربی سوزی علمی نیست.

تسنیم گفت: اساس اثربخشی یک دارو و یک محصول لاغری در اسناد و مقالات علمی منتشر شده در این زمینه نهفته است، نه در تبلیغاتی که تصاویر جعلی را نشان می دهد که قبل و بعد از این قرص ها را نشان می دهد.

عسجدی ادامه داد: برخی غذاها و مکمل ها می توانند در کاهش وزن موثر باشند، اما آنچه مردم باید به آن توجه کنند این است که برای درمان چاقی، یعنی رسیدن به وزن ایده آل در نتیجه یک رژیم غذایی متعادل، کلید جادویی وجود ندارد. انجام فعالیت های سبک و بدنی سالم است و استفاده از دارو به تنهایی نمی تواند افراد را به وزن ایده آل برساند، زیرا اگر این راه حل کوتاه مدت برای کاهش وزن افراد بود، شاهد بروز بیماری های متابولیک در این سطح نبودیم. به دلیل چاقی در جوامع

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به عوارض خطرناک مصرف داروها و مکمل های غذایی غیرمجاز و غیرمجاز، هشدار داد: استفاده از این مکمل ها بسیار خطرناک است، زیرا نمی توان مطمئن شد که این مکمل ها حاوی چه موادی هستند و آیا وجود دارند یا خیر. نه مکمل های اصلی که قاچاق شده اند یا مکمل های تقلبی تولید شده در مراکز زیرزمینی؟ ثانیاً بسیاری از این مکمل ها از مبادی غیررسمی به کشور قاچاق می شوند، هیچ کنترلی روی آنها وجود ندارد و احتمال آلودگی آنها بسیار زیاد است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا