اخبار روز

افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید! /تلاش برای پرداخت به موقع آن

به گزارش پی ام آپ، طبق روال هر سال حقوق بازنشستگان در ابتدای سال جدید اندکی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان مانند سایر حقوق ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرد و با توجه به اخبار اخیر درباره حقوق بازنشستگان، میزان افزایش آن مشخص شده است. خبر منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در نهایت امسال حقوق بازنشستگان افزایش و یکسان می شود.

علی دهقان کیا در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه افزایش می یابد، گفت: با توجه به پیگیری ها و قول های انجام شده از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی، انشاالله ، حقوق بازنشستگان افزایش می یابد، این سازمان در اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: به تبع آن حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه ماه براساس مصوبه شورای عالی کار (افزایش 25 درصدی حداقل حقوق بگیران و 21 درصدی برای سایر رده ها) پرداخت می شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: طبق پیگیری های انجام شده، مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه همزمان باحقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود.

وی تصریح کرد: طبق جدول طراحی شده، حقوق مستمری بگیران از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود.

بازرس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران از وعده مسئولان برای افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه خبر داد.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روزهای اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول محکمی دادند که افزایش دستمزدها از اردیبهشت ماه اجرا افزایش می یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه آغاز می شود، امیدواریم مقدمات کار تا قبل از این تاریخ انجام شود. حقوق بازنشستگان اردیبهشت ماه باید افزایش یابد و در عین حال مابه التفاوت فروردین ماه به همراه مستمری اردیبهشت ماه پرداخت شود.

ایزدان تاکید می کند: رصدهای ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می دهد که مسئولان این سازمان برای پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری آمادگی دارند. حتی اگر مراحل اداری صدور احکام تا پایان ماه به پایان نرسیده باشد، به احتمال زیاد در مراحل بعدی پرداخت ها و احکام جدید دادگاه صادر خواهد شد. ممکن است مراحل اداری کار و امضای هیات امنا و سپس تایید هیات مدیره زمان زیادی ببرد.

به گفته وی وزیر کار و مدیرعامل سازمان باید به وعده خود مبنی بر افزایش دستمزدها در اردیبهشت ماه عمل کنند. بازنشستگان انتظار دارند حقوق جدید و مابه التفاوت را در روزهای آینده دریافت کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا