اخبار روز

«آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند بود و جواز حضور در رقابت اسکار را داشت.

چیزی را گزارش کنید مگتو از روابط عمومی، فیلم کوتاه مستند-انیمیشی «آنیتا گمشده در خبر» در چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند را با جایزه بهترین انیمیشن کوتاه و جایزه نقدی دریافت کرد.

از آنجایی که جشنواره کلیولند یکی از رویدادهای شایسته اسکار در بخش فیلم کوتاه است، فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» با این جایزه واجد شرایط شرکت در مسابقه فیلم کوتاه اسکار سال آینده است.
چهل و هشتمین جشنواره فیلم کلیولند از 15 تا 25 نوامبر فروردین (3 تا 13 آوریل در آمریکا).

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی با آثار مهم سینمای جهان در بخش بین المللی فیلم مستند رقابت می کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در 5 آبان در سال 2019، یک قایق لاستیکی برای آوردن 19 مهاجر غیرقانونی به انگلستان، سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند، اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق شدند که پنج نفر از آنها یک خانواده کرد ایرانی به نام ایران نژاد بودند که به امید زندگی بهتر این سفر سخت را انجام دادند و این فیلم درباره این خانواده است.

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای اثر جدید بهزاد نعلبندی است که اثر قبلی او با نام «کاغذهای پاره» در جشنواره‌های بین‌المللی و ایرانی حضور داشته و جوایزی نیز کسب کرده است.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره جیلاوا در جمهوری چک، انیمه توکیو در ژاپن، هیوستون در ایالات متحده و بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا به نمایش درآمده است. او در Animac، بیرمنگام، انگلستان، جشنواره انیمیشن هند و چهل و سومین جشنواره استانبول ترکیه شرکت کرد.

بازیگران فیلم مستند-انیمیشن «آنیتا گمشده در خبر» صدابردار: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، فروش بین المللی: شرکت مستقل ایرانیان به کارگردانی از محمد عتبایی .

۲۲۰۵۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا