اخبار روز سینما

این 7 عادت را ترک کنید تا زندگی بهتری داشته باشید!

برای بهتر زندگی کردن و اثبات قدرت و استحکام زنان، اعتماد به نفس لازم است. از طریق اصلاح برخی از رفتارهای خود می‌توانیم اعتماد به نفس خود را بهبود بخشیم و به دیگران نشان دهیم که زنان نیز افرادی قدرتمند و محکم هستند.

اعتماد به نفس یک روش زندگی است که برای ثابت کردن خودمان بسیار حائز اهمیت است، به ویژه برای زنانی که هنوز نیازمند تلاش هستند. اما گاهی اوقات، بدون این که متوجه شویم، زنان خود را نادیده می‌گیرند و خودشان را ضعیف نشان می‌دهند. در واقع، ما زنان می‌توانیم بدترین دشمنان خودمان باشیم.

بنابراین، برای داشتن یک زندگی بهتر و ثابت کردن قدرت و شاخصه‌های خودمان به همه، باید با اعتماد به نفس رفتار کنیم. برای داشتن اعتماد به نفس، باید برخی از رفتارهایمان را اصلاح کنیم و خودمان را قوی‌تر کنیم.

زنان با اعتماد به نفس

اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را نیز تقویت کنید، باید رفتارهای خود را مرور کنید و برخی از آنها را حذف کنید. برای اینکه یک زن با اعتماد به نفس باشید باید از این ۷ رفتار اجتناب کنید.

به دنبال تایید دیگران نباشید.

۷ عادت بد اخلاقی که باید ترک کنیم

یک زن با اعتماد به نفس نباید به تایید دیگران وابسته باشد. اما بسیاری از زنان خود را برای دریافت تایید از دیگران مشغول به کار می‌کنند، به‌خصوص در دهه بیست سالگی. اما این احساس خوب زودگذر است و نباید زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه به زن قوی و اعتماد به نفس تبدیل شوید، درک کنید که تنها تایید خودتان مهم است. شما نیازی به تایید هیچ کس ندارید و نظر دیگران نباید شما را تغییر دهد. عواقب تصمیمات، اعمال و افکار شما تنها مسئله شماست و نظر دیگران نمی‌تواند بر موفقیت شما تاثیر بگذارد.

البته، شنیدن نظرات دوستان خوبتان مفید است، اما در نهایت همه تصمیم‌های شما به دست خودتان است. بنابراین بهتر است به نظرات دیگران گوش کرده ولی در نهایت، خودتان تصمیم نهایی را بگیرید.

بی جهت عذرخواهی نکنید

۷ عادت بد اخلاقی که باید ترک کنیم

بی جهت از کسی عذرخواهی نکن استفاده بیش از حد از عبارت «متاسفم» اشتباه است و عزت نفس شما را از بین می برد. از سوی دیگر، عذرخواهی بیش از حد باعث می شود که در حق با شما شک کنید.

دست کشیدن از این کار آسان نیست، اما خوب است قدم به قدم برای رفع این رفتار اشتباه پیش بروید و قبل از استفاده از کلمه متاسفم از خود بپرسید که آیا واقعا کار اشتباهی انجام داده اید یا نه؟ اگر اشتباه کرده اید، حتما عذرخواهی کنید، اگر نه، هرگز این عبارت را به زبان نیاورید.

در صورت لزوم به جای عذرخواهی و عذرخواهی، تشکر کنید، مثلاً نگویید «ببخشید که دیر آمدم». در عوض، بگویید: “ممنون که منتظر من بودید.”

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

۷ عادت بد اخلاقی که باید ترک کنیم

یک نکته مهم در زندگی، آن است که هیچ گاه نباید خود را با دیگران مقایسه کنیم، به خصوص بر اساس صفحات اجتماعی آن‌ها. هیچ کس صفحه زندگی نامطلوب خود را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارد. پس نباید از فریب زندگی بی‌نقص و عکس‌های حیرت‌انگیز دیگران به خود فریبی خورد.

هر کسی از جمله شما، از نظر زندگی، کامل نیست. زمانیکه خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید، تنها یک روی از زندگی شان را می‌بینید و متوجه چالش‌ها و مشکلات آن‌ها نمی‌شوید. این موجب شکست اعتماد به نفس‌تان می‌شود، به جای آنکه از زندگی خود لذت ببرید.

بنابراین، بهتر است به موفقیت‌های خود توجه کنید و به تلاش برای رسیدن به هدف‌هایتان ادامه دهید. با جایگزین کردن عادات بد با عادات خوب، به خودتان شادی بخشید و لحظات ارزشمندی را در زندگی خود تجربه کنید.

در زندگی ، به جای تفکر درباره زندگی دیگران، باید تلاش کنید به زندگی خود توجه کنید و از آن لذت ببرید. به جای ناراحتی از مشکلات دیگران، به آن‌ها همدردی کنید و به شانس‌ها و فرصت‌های خود تمرکز کنید. با این سویه، می‌توانید از زندگی خود با شادی و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوید.

احساس ضعف و ضعف کنید

۷ عادت بد اخلاقی که باید ترک کنیم

چند بار به شما جملاتی مانند “من نمی توانم این کار را انجام دهم” یا “من به اندازه کافی خوب نیستم” به شما گفته شده است؟ آیا خود را ضعیف و ضعیف معرفی کرده اید؟ این رفتار برای یک زن با اعتماد به نفس اصلا مناسب نیست. سعی کنید ضعیف به نظر نرسید و سقف پتانسیل خود را بالا ببرید و با گفتن “من می توانم” از شکست درونی خود جلوگیری کنید.

اگر همیشه خود را ضعیف و ضعیف بدانید و از عبارات پر از تردید استفاده کنید، ریشه اعتماد به نفس خود را خشک خواهید کرد.

کلماتی که برای توصیف خود به کار می برید، درک شما و در نهایت، واقعیت شخصیت شما را شکل می دهد. زنان با اعتماد به نفس مراقب کلماتی هستند که از دهانشان بیرون می آید.

از نه گفتن نترسید

۷ عادت بد اخلاقی که باید ترک کنیم

یکی از نکات حائز اهمیتی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید، این است که نباید از گفتن “نه” ترسید. ما اغلب در تلاش هستیم تا از رضایت دیگران برخوردار شویم، اما باید به خودتان اجازه دهید که به خودتان نیز احترام بگذارید و در برخی مواقع از دسترس خارج شوید.

هر آرزویی که به دیگران بله می‌گویید، به معنای نه گفتن به آرامش خود است. ممکن است شما بخواهید به بقیه کمک کنید، اما حتماً باید به خودتان و زندگی شخصیتان هم اهمیت بدهید. به هدف‌های خود اولویت بدهید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

نه گفتن شما بهترین راه برای رسیدن به آرامش است. شاید در ابتدا احساسی از شکست کنید، اما با عادت به گفتن “نه” به دیگران، به خودتان نیز احترام خواهید گذاشت. حتماً باید حد و مرز خود را تعیین کرده و سپس انرژی و زمان خود را برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

زیاد فکر نکن

۷ عادت بد اخلاقی که باید ترک کنیم

ممکن است فکر کنید که فکر کردن بیش از حد باعث می شود تصمیمات بهتری بگیرید و به آن افتخار کنید، اما حقیقت این است که فکر کردن زیاد راه حل درستی نیست. برعکس باعث مشکلات بیشتر می شود و مشکلات کوچک کوهی از نگرانی و استرس می شود.

از سوی دیگر، انرژی ذهنی که صرف نشخوار فکری می کنید، می تواند صرف حل مشکلات جدید شود.
چگونه از این تله ذهنی فرار کنیم؟ پاسخ ذهن آگاهی است. به جای فکر کردن به اتفاقات بد یا اتفاقات بد، باید روی یافتن راه حل های منطقی تمرکز کنید. این بدان معنا نیست که نباید برنامه ریزی یا آماده شوید، بلکه فقط به این معناست که عبارت “چه می شد اگر” می تواند اعتماد به نفس شما را تضعیف کند و باعث شود راه خود را گم کنید.

خودتان را نادیده نگیرید

۷ عادت بد اخلاقی که باید ترک کنیم

آیا سال‌هاست که به کمک دیگران مشغول بوده و از خودتان غافل شده‌اید؟ ممکن است به نتیجه برسید که هیچ کس به ارزش این کمک های شما توجه نمی‌کند. به همین دلیل بهتر است به خودتان توجه کنید و به طور هوشمندانه به خودتان سرمایه گذاری کنید.

قرار نیست برای کمک به خودتان خودخواه باشید، اما به صورت منظم خودتان را مراقبت کنید، زمان برای خودتان داشته باشید و سعی کنید فعالیت هایی مانند خواندن کتاب، شرکت در دوره‌های آموزشی، ورزش و یا پیاده‌روی در طبیعت را انجام دهید.

این کارها می‌توانند شما را به ارزش واقعی خودتان نزدیک کنند و به شما اعتماد بیشتری به خودتان بدهند. در نهایت، سرمایه گذاری در خودتان همیشه به شما ارزشمندترین بازگشت سرمایه را خواهد داد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا