دانستنی ها

این 6 تمرین مهم باعث کاهش کلسترول خون می شوند!

اضافه وزن بدن باعث افزایش LDL در خون می شود. این نوع کلسترول ارتباط مستقیمی با بیماری های قلبی دارد که می تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد.

اینکه دقیقا چقدر ورزش برای کاهش کلسترول خون لازم است هنوز مورد بحث است. سازمان جهانی بهداشت به طور کلی حداقل 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​تا شدید در طول روز را توصیه می کند.

به گفته اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، موثرترین فعالیت های بدنی برای کاهش سطح کلسترول بد عبارتند از:

وزنه برداری: تمرینات قدرتی می تواند سلامت قلب را از راه های مختلفی بهبود بخشد، از جمله کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشار خون. با افزودن تمرینات قلبی عروقی به برنامه ورزشی خود می توانید از مزایای بیشتری بهره مند شوید.

_یوگا: تنفس مداوم و مداوم می تواند به حذف کلسترول خون کمک کند. در این تمرین روی تنفس خود (دم و بازدم) تمرکز می کنید. تمرین منظم تنفس باعث افزایش جریان خون و تامین اکسیژن و همچنین انتقال مواد مغذی به اندام های بدن می شود. این باعث کاهش تجمع پلاک در شریان ها و سلامت قلب و عروق می شود.

پیاده روی: انجمن قلب آمریکا پیاده روی را موثرترین ورزش برای کاهش سطح کلسترول اعلام کرده است. این ورزشی است که همه می توانند انجام دهند. تمرینات هوازی مصرف اکسیژن را بهبود می بخشد و سلامت قلب و ریه را افزایش می دهد. از آنجایی که این ورزش ها به انرژی بیشتری نیاز دارند، کلسترول را نیز کاهش می دهند. تند راه رفتن عاملی برای پیشگیری از تصلب شرایین و لخته شدن خون است.

_ دویدن: مانند پیاده روی ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث کاهش سطح کلسترول می شود. دویدن 2.5 برابر بیشتر از پیاده روی انرژی مصرف می کند و واضح است که هر چه انرژی بیشتری مصرف کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند.

دوچرخه سواری: محققان نشان داده اند که دوچرخه سواری یک ورزش هوازی ایمن و موثر برای سوزاندن کالری و کاهش کلسترول بد است. کارشناسان توصیه می کنند برای رفتن به محل کار و انجام امور از دوچرخه استفاده کنید. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد، می توانید از دوچرخه های ثابت برای بهره مندی از مزایای آن استفاده کنید. 5 روز در هفته حداقل 30 دقیقه دوچرخه سواری کنید و این مقدار را به 45 تا 60 دقیقه در بیشتر روزهای هفته افزایش دهید.

شنا: فقط نیم ساعت شنا ۲۴۰ کالری می سوزاند. شنا سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد. هر یک درصد افزایش سطح HDL در خون خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تا 3.5 درصد کاهش می دهد.

منبع: سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا