اخبار روز

۵ خودرو که رکورددار بیشترین مسافت طی شده در جهان هستند! | عکس

در این مقاله، به بررسی پنج خودرو با بیشترین مسافت طی شده می‌پردازیم؛ اتومبیل‌هایی که به عنوان پرکارکردترین ماشین‌های جهان شناخته می‌شوند و می‌توانند بیش از یک میلیون کیلومتر به سابقه‌ی کارکرد خود افتخار کنند.

اگر به عنوان یک راننده خودرو سواری به دنیای خودروها علاقه‌مند هستید، معمولاً بعد از چند صد هزار کیلومتر کارکرد، به تفکر در مورد فروش خودرویتان می‌افتید. اما در جهان خودروسازی، افرادی وجود دارند که با مراقبت و نگهداری دقیق از اتومبیل‌هایشان، نه تنها یک میلیون کیلومتر، بلکه حتی چند میلیون کیلومتر را هم با خودرویشان طی کرده‌اند. در این مطلب، به این اتومبیل‌های با رکورد بیشترین مسافت طی شده می‌پردازیم؛ خودروهایی که با داشتن رکورد بیشترین مسافت طی شده، توانسته‌اند عمر بی‌نظیری را به نمایش بگذارند و از محصولات برندهای بزرگ در عالم خودروسازی هستند.

پنج خودرو با رکورد بیشترین مسافت طی شده

پورشه 356C مدل 1964

پورشه 356C یکی از پنج خودرویی است که رکورد بیشترین مسافت طی شده را دارد

“گای نیومارک” (Guy Newmark) از اهالی کالیفرنیا بود، یکی از خوش‌بختان روزگار که پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، یک پورشه ۳۵۶C مدل ۱۹۶۴ را به عنوان هدیه از پدرش دریافت کرد. وی که به عنوان واسطه‌ی خرید و فروش قایق‌های تفریحی فعالیت می‌کرد، از روزی که این اتومبیل را دریافت کرد، آن را به عنوان وسیله‌ی رفت و آمد روزانه خود استفاده کرد. اکنون کارکرد این اتومبیل به بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ کیلومتر رسیده و یکی از تعداد کمی از خودروهایی است که بیشترین مسافت طی شده را به دلیل داشته است.

پورشه ۳۵۶C همراهی نیومارک در طی سال‌ها بدون مشکل نبوده است. چند سال پیش، این خودرو کوپه آلمانی در یک گاراژ پارک شده بود و دزدان تصمیم به دزدیدن آن گرفتند. اما شانس با مالک خودرو بود و دزدان نتوانستند با دستکاری به سیم‌کشی آن را روشن کنند. در نهایت، چند خیابان دورتر، یکی از همسایگان، این پورشه را پیدا کرد و بازگرداند.

نیومارک اهمیت زیادی به هندلینگ این پورشه می دهد. در واقع هر 5000 کیلومتر تعمیرات را انجام می دهد. البته شکی نیست که حتی با بهترین نگهداری ممکن، خودرو همچنان نیاز به تعمیرات اساسی دارد. این خودروی پورشه سه بار تحت تعمیرات اساسی موتور قرار گرفته و گیربکس پس از طی حدود 1450000 کیلومتر تعمیرات اساسی انجام شده است.

شورولت سیلورادو C/K مدل 1991

شورولت سیلورادو C/K یکی از پنج خودرویی است که رکورد بیشترین مسافت طی شده را دارد.

این شورولت سیلورادو C/K که تا سال 2012 حداقل 2 میلیون کیلومتر را طی کرده است، نمونه بارز عمر طولانی کامیون های آمریکایی است. صاحب این خودرو شخصی به نام “فرانک اورسنیک” است که از آن برای سفرهای روزانه از شهر شاوانو آمریکا به شیکاگو استفاده می کرد. البته قابل ذکر است که وی این خودرو را در حالی خریداری کرده که مالک قبلی حدود 65 هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده بود. اورسنیک پیکاپ خود را “پیر دختر” نامید. این نام یک قایق در فیلم ملکه آفریقایی با بازی همفری بوگارت بود.

با توجه به تصاویر موجود، بدنه این سیلورادو C/K دارای رنگ پارچه قرمز و نقره ای است و به استثنای شیشه جلو و حفاظ شیشه، عملا تمامی اجزای آن فابریک است. Orsnik در مصاحبه ای اشاره کرد که موتور 5.7 لیتری V8 بلوک کوچک این پیکاپ کاملاً دست نخورده باقی مانده است. به بیان دقیق، این موتور نه بازسازی شد و نه تقویت شد، فقط قطعاتی مانند سیستم اگزوز و دینام تعویض شدند. اگر می‌پرسید راز طول عمر استثنایی این پیکاپ آمریکایی چیست، Orsnick می‌گوید که برنامه‌ریزی دقیق تعمیر و نگهداری و همچنین رانندگی آهسته بدون وارد کردن فشار اضافی به خودرو از عوامل تأثیرگذار بوده است.

مرسدس بنز 240D مدل 1976

مرسدس بنز 240D یکی از رکوردداران با بالاترین عملکرد است

سری W۱۱۵ از مرسدس بنز به خاطر دوام استثنایی‌اش معروف است. برخی حتی این خودرو را نمادی از بهترین مهندسی خودرو می‌دانند و باور دارند که رقبای آن، به ویژه سری W۱۲۳، همینطور عملکرد برتری داشته‌اند. سری W۱۱۵، از اواخر دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۷۰ میلادی، به کارخانه اشتوتگارتی‌های مرسدس بنز بیرونی شد و از اولین شاسی کاملاً تازه‌ای که از زمان جنگ جهانی دوم تولید شده بود، بهره‌برد.

گرچه بسیاری از علاقه‌مندان به این سری از خودروها بیشتر به پیشرانه‌های دیزلی و موتورهای جان‌سخت آن اهمیت می‌دهند، اما باید توجه داشت که نمونه‌های بنزینی نیز ارائه می‌شدند و درخور استفاده بودند.

“گرگوریو سکنیدس” که مرسدس بنز ۲۴۰D مدل ۱۹۷۶ را به خود اختصاص داده و یکی از چندین خودرویی با بیشترین مسافت طی شده است، با سری W۱۱۵ به خوبی آشنا بود. او از این خودرو هم برای مسائل شخصی و هم به عنوان تاکسی در وطن خود یونان استفاده می‌کرد. نتیجه دهه‌ها رفت‌وآمد با این مرسدس بنز، کارکردی حدود ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار کیلومتر را به ارمغان آورد و او را جزو مالکان پرکارترین خودروهای امروزی می‌کند.

خودروی شخصی گرگوریو اسکاندیس حتی مورد توجه مرسدس بنز قرار گرفت و خودروساز آلمانی پس از تایید عملکرد مناسب خودرو، به جای آن یک کلاس C جدید به او داد. این خودرو هم اکنون در موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان قرار دارد و یادآور کیفیت محصولات این برند سرشناس آلمانی است.

فولکس واگن بیتل مدل 1963

فولکس واگن بیتل یکی از رکوردداران با بالاترین عملکرد است

برخلاف شورولت سیلورادو C/K یا پورشه 356C، فولکس واگن بیتل 1963 متعلق به “آلبرت کلاین” پول زیادی برای تعمیرات اساسی مالک خود پس انداز کرد. کلاین این خودرو را در سال 1963 به قیمت 1900 دلار خرید و در 30 سال آینده در مجموع 2 میلیون و 591 هزار کیلومتر با آن رانندگی کرد. و با وجود اینکه در آن سالها بیش از 38000 دلار برای آن هزینه کرد.

موتور و گیربکس این فولکس واگن قورباغه ای به ترتیب حداقل هفت و سه بار تعویض شده است. شما باید 150 بار لاستیک ها را تعویض کنید. علاوه بر این، این خودرو در 1600000 کیلومتر اول رانندگی 138000 لیتر بنزین مصرف کرده است.

کلاین توضیح داد که چگونه توانسته بیش از 2 میلیون کیلومتر را با این فولکس واگن قورباغه طی کند. او می گوید دوست دارد پشت فرمان بنشیند و مسافت های طولانی را به تنهایی با افکارش رانندگی کند.

جالب است بدانید که حتی فولکس واگن کلاین در سال 1987 یک سدان کاملا جدید را به صورت رایگان عرضه کرد اما او این پیشنهاد را نپذیرفت و تصمیم گرفت فولکس واگن قورباغه خود را حفظ کند. به هر حال، داشتن یکی از معدود خودروهایی که رکورد طولانی ترین مسافت طی شده را در اختیار داشت، احتمالاً برای او معنای بیشتری داشت. این خودرو تا سال 1993 سفرهای انفرادی کلاین را همراهی کرد و در نهایت به موزه اهدا شد.

ولوو P1800S مدل 1966; این خودرو رکورد گینس در طولانی ترین مسافت طی شده را دارد

ولوو P1800S یکی از پنج خودرویی است که رکورد بیشترین مسافت طی شده را دارد

برای دهه‌ها، نام ولوو با خودروهای خانوادگی کم‌رنگ همراه بود، اما در دهه 1960 این شرکت سوئدی با عرضه یک سدان کوپه اسپرت جذاب به نام P1800، برداشت خود را از خود تغییر داد. در واقع، این ماشین آنقدر خوب به نظر می رسید که در یک سریال تلویزیونی شبیه به جیمز باند به نام The Saint ظاهر شد.

اگر فکر می‌کنید که ولوو به عنوان یک خودروی بادوام قابلیت ندارد، اشتباه می‌کنید. «ایروینگ گوردون» (Irving Gordon) فردی بود که با یک ولوو P۱۸۰۰S مدل ۱۹۶۶ تقریباً ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار کیلومتر را طی کرد؛ مسافتی که با آن می‌توان شش بار به ماه رفت و برگشت کرد! او حتی به همین دلیل رسماً به عنوان صاحب رکورد گینس ثبت شد و به برنامه تاک شوی معروف “جی لنو” دعوت شد که در آن سلبریتی‌های مشهوری چون مدونا و دنزل واشینگتن حضور داشتند.

بر اساس گفته خود گوردون، یکی از دلایلی که این خودرو به طور استثنایی دوام آورد، تعویض منظم روغن موتور بوده است. همچنین او بی‌اعتنا به اجازه دادن به دیگران برای رانندگی این خودرو نبود و خود به دقت از آن مراقبت می‌کرد.

پس از درگذشت ایروینگ گوردون در سال ۲۰۱۸، ولوو این خودرو را خریداری کرد تا از آن برای تحقیقات و نمایش در موزه خود در ایالت نیوجرسی آمریکا استفاده کند. این در حالی بود که این ولوو همچنان به نسبت کارکرد فوق‌العاده بالای خود، نو به نظر می‌رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا