دانستنی ها

۱۱ معجزه عناب را بشناسید!

“مگه اون ارس سر سفره هفت سین گذاشتیم؟! اون پیرمرد! اولستر!”

عناب شباهت کمی به سنجد دارد! اندازه زیتون است و رنگش زیباست! بالاخره یکی از رنگ هایی که در پالت رنگ داریم، عنابی است! زیبا و جذاب! اگر بخواهید تنها غذا بخورید خوشمزه است. هسته داره و بافتش نه نرمه نه سفت! اما حوزه تخصصی او چیست؟ مزایای آن چیست؟

قدیمی ها به یاد دارند که عناب همیشه زیبا بود. شاید حرف پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را شنیده باشید که برای درمان دردها، مشکلات فراوان نشستند و از عناب یاد کردند! بنابراین، این غذای کوچک و ریز چه فایده ای دارد که باید از آن آگاه باشیم؟

1- التیام سرفه

فصل سرفه است! فصل سرماخوردگی های ناگهانی و مکرر! سرفه با شربت خوب شد! بهتر است عناب تازه و سالم را در خانه داشته باشید، دم کرده آن را بنوشید و تاثیر بی نظیر آن را روی سرفه ببینید!

2- تقویت سیستم ایمنی بدن

چه چیزی می تواند مهمتر از داشتن بدنی قوی و کمتر بیمار شدن باشد؟ برای این کار باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. آناب این کار را برای شما انجام خواهد داد. پس از آن غافل نشوید!

3- از بین بردن سردرد و سرگیجه

طرفداران طب سنتی می گویند اگر به مدت دو هفته 5 دانه عناب بخورید از شر سردرد و سرگیجه خلاص می شوید. امتحان کردن ضرری نداره

4- داروی ضد پیری!

آنتی اکسیدان های عناب روند پیری را متوقف می کنند! پوست شما شاداب تر و سفت تر خواهد شد!

5- آرام بخش و خواب آور

ما در دوره ای هستیم که بسیاری از افراد با مشکل خواب مواجه هستند. کم خوابی آنها را متوقف نمی کند و بسیار آزاردهنده است. بهتر است قبل از خواب مقداری چای عناب بنوشید تا استرس و نگرانی های ناخودآگاه از شما دور شود و برای خوابی آرام آماده شوید.

6- کاهش وزن

اگر در حال کاهش وزن هستید، عناب نوشیدنی مناسبی برای شماست. تا حدودی احساس سیری در شما ایجاد می کند که برای جلوگیری از پرخوری بسیار مفید است.

7- تصفیه کننده خون

عناب حاوی مقداری ساپونین و آلکالوئید است که برای سم زدایی بدن بسیار مفید و کاربردی است. و با تصفیه خون از سموم از ابتلای خود به بیماری های مختلف جلوگیری می کنید!

8- درمان کبد چرب

یکی از مشکلاتی که در دنیای امروزی بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، کبد چرب است! چای عناب با پاکسازی بدن و دفع سموم به کبد کمک می کند تا بهتر کار کند. هورمون کوکوربیتاسین موجود در عناب مسئول این امر است و به خوبی از پس آن بر می آید!

9- برطرف کننده آکنه و آکنه

آنتی اکسیدان های موجود در عناب التهاب پوست را کاهش داده و از افزایش آکنه و جوش جلوگیری می کند. آب عناب تازه را روی پوست خود بمالید و پس از 30 دقیقه بشویید. بعد از مدتی استفاده از آن نتیجه را خواهید دید.

10- بهبود سلامت جنسی مردان

مطالعات روی عناب و مردان نشان می دهد که مصرف آن باعث حرکت اسپرم و همچنین جلوگیری از انزال زودرس در مردان می شود.

11- بهبود مشکلات گوارشی

نقش موثر عناب در تقویت دستگاه گوارش و کنترل اسهال مهم است. بهترین زمان استفاده از عناب برای این منظور قبل از غذا است.

منبع: راهنما

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا