اخبار روز

یکی از نماینده های مجلس خبری مهم از قیمت 25 کالای اساسی، به مردم داد!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، حاجی دلیگانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر معافیت واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی بدون معادل تولید داخلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و نرخ مالیات بر کالاهای اساسی یک درصد تعیین شد. قطعنامه بسیار مهم است و با هدف تثبیت قیمت کالاهای اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: این کار در راستای اجرای یکی از مصوبات بودجه ای مجلس در سال 1402 است که به دولت اجازه دادیم قیمت 25 کالای اساسی را تثبیت کند و تا پایان سال قیمت این کالاها را افزایش ندهد. حرف ما این است که اگر نمی‌توانیم نرخ تورم همه کالاها را تک رقمی کنیم، حداقل باید سعی کنیم نرخ تورم 25 کالای اساسی و نیازهای ضروری مردم را تک رقمی کنیم و بیشتر این 25 ماده مربوط به معیشت مردم و چیزهایی مثل این مرغ و گندم.

نماینده مردم شاهین شهر در شورای اسلامی در خصوص اهمیت کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی گفت: یکی از اقدامات مهمی که برای تثبیت قیمت ها باید انجام شود این است که میزان مالیات بر میزان کالاهایی که باید از خارج وارد شود مجلس مصوبه ای در این باره به تصویب رساند و مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاهای اساسی را از 9 درصد به 1 درصد کاهش داد.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی قطعا بر ارزانی و ثبات قیمت کالاهای اساسی تاثیر می گذارد، ادامه داد: البته این مصوبه به شرطی موثر است که منجر به کاهش قیمت شود. از کالاهای اساسی کالاهای اساسی و اینکه دولت تدابیر لازم را برای تنظیم بین میزان واردات و تولید داخلی کالاهای اساسی با توجه به نیاز کشور و میزان واردات و تولید داخلی کالاهای اساسی تعیین کند. باید بین آنها تعادل ایجاد شود که تاثیر خوبی در کاهش قیمت کالاهای اساسی داشته باشد.

وی گفت: دست دولت را باز گذاشتیم و دولت حق دارد میزان واردات کالاهای اساسی را تعیین کند. مثلاً خود دولت باید تعیین کند که ما به چه میزان گندم و حبوبات نیاز داریم و باید بر اساس آن میزان واردات را مشخص کند و میزان تولیدات داخلی نیز در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شاهین شهر در شورای اسلامی با اشاره به اینکه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که مشابه تولید داخل ندارند، معاف شده ایم، گفت: این مصوبه تاثیر زیادی در کاهش و کاهش قیمت داروها البته تنها واردات داروها و تجهیزات ضروری پزشکی که معادل ملی ندارند یا کمتر از نیاز مردم در کشور تولید می شوند از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

به گزارش مهر، مجلس اخیراً لایحه دوفوریتی الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را تصویب کرد که بر اساس آن مقرر شد در سال ۱۴۰۲، واردات داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف بوده و نرخ مالیات بر ارزش افزوده گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد تقلیل یابد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا