اخبار روز

یک کفش بچگانه 2000 ساله در اتریش کشف شد!/ عکس

باستان‌شناسان با کاوش در یک معدن نمک واقع در اتریش، پس از کشف، بقایای یک کفش چرمی تاریخی دو هزار ساله را به دست آوردند. این خبر به نقل از انشنت اوریجینز منتشر شده است.

اين کفش کودکانه، بيش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و با در نظر گرفتن اين مدت زمان، همچنان در وضعیت بسیار سالمی قرار دارد.

یک کفش بچگانه 2000 ساله در اتریش کشف شد!/ عکس

کاوش های باستان شناسی که در سرپرستی پروفسور “توماس استولنر” انجام شده‌اند، باعث شده‌اند که این کفش که از چرم ساخته شده، به همراه بقایایی از پارچه ها، در معدن نمک “درنبرگ” کشف شود.

بر اساس یک مقاله ارائه شده در “آرکئونیوز”، یافته هایی همچون این کفش و باقیمانده های دیگر از پارچه، برای باستان شناسان ارزشمندند. این یافته‌ها، فرصتی بی‌نظیر را برای پژوهشگران باستان‌شناسی به ارمغان می‌آورند تا درباره زندگی معدن‌داران در عصر برنز، اطلاعاتی بیشتر به دست آوردند.

این کفش که اندازه آن معادل یک کفش کودکان شماره ۳۰ است، به دلیل وجود نمک، بسیار سالم باقی مانده است. سایر کفش هایی که پیش‌تر در این معدن پیدا شده‌اند نیز به دلیل محیط معدنی، به درستی به دست محافظت شده‌اند.

باستان‌شناسان با کشف بقایای یک جفت کفش کودکانه، بند و کلاه ساخته‌شده از کتان، اطلاعات جدیدی از زندگی روزمره افرادی که در معادن نمک و اطراف آن کار می‌کردند، به دست آوردند.

این کفش‌ها نشان می‌دهند که ممکن است در قرن دوم پیش از میلاد مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین، کشف این کفش‌ها در مکمل‌بودن با دیگر اشیاء مانند بیلچه چوبی، اطلاعات جدیدی را درباره فناوری چرم‌کاری و مد کفش و سبک‌های محبوب آن دوره از تاریخ در اختیار باستان‌شناسان قرار داد.

کاوش در معدن «درنبرگ» ادامه دارد تا بتوان اطلاعات بیشتری درباره زندگی معدن‌کاران عصر آهن را به دست آورد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا