اخبار روز

کشف بقایای یک پاندا در مقبره امپراطور چین! / همراهی حیوانات وحشی و کمیاب با خاندان سلطنتی چین پس از مرگ!

در مقبره امپراتور چین به تازگی اسکلت یک پاندای غول پیکر پیدا شده است که قدمت آن به 2000 سال پیش بر می گردد. به احتمال زیاد این پاندا به عنوان قربانی به این امپراتور اهدا شده است و با او دفن شده است. در ادامه بیشتر با جزئیات این موضوع آشنا می شوید.

احتمالاً پاندا به عنوان هدیه نزد امپراتور ون که بین سالهای 180 تا 157 قبل از میلادسلطنت می کرده است، دفن شده است. هنگامی که این امپراتور در سال 157 ق.م. درگذشت، پاندا با او به خاک سپرده شد تا در زندگی پس از مرگ او را همراهی کند.

مقبره این امپراتور در شیان امروزی در استان شانشی، پایتخت سابق چین قرار دارد. این مقبره اخیرا توسط تیمی از باستان شناسان آکادمی باستان شناسی شانشی مورد بررسی قرار گرفت.

کشف بقایای حیوانات دیگر

قبل از این کشف، بقایای جزئی یا بقایای جمجمه پانداها در دیگر مقبره های سلسله هان کشف شده بود. باستان شناسان اظهار داشتند که جمجمه یک پاندای غول پیکر بدون بدن در سال 1975 در مقبره مادر امپراتور ون، کنسورت بو، کشف شد.

باستان شناسان چندین حیوان وحشی بزرگ را در مقبره های سلطنتی در مناطق مختلف شانشی کشف کردند. اعتقاد بر این است که آنها نماد حاکمان هان بوده اند.

ببرها و گاوهای وحشی نیز در کنار امپراتور دفن شدند و بقایای مرغ ماهی‌خوار تاج قرمز، یک طاووس، یک میمون و یک لاک پشت در قبر مادرش پیدا شد.

بر اساس گزارش ها، این موجودات کمیاب و وحشی تنها در مقبره امپراطور و مادرش یافت شده اند. برخی از این حیوانات احتمالاً هدایایی از مناطق جنوبی چین بوده اند.

آخرین یافته ها اطلاعاتی در مورد شرایط آب و هوایی آن زمان ارائه می دهد. محققان این فرضیه را مطرح کردند که پانداها در زمان سلسله هان در شانشی زندگی می کردند. این فرضیه به این معنی است که آب و هوای این استان مرطوب و گرمتر از امروز بوده و مزارع بامبو مورد استفاده پانداها در این نوع آب و هوا وجود داشته است.

باستان شناسان تجزیه و تحلیل DNA این حیوانات را برای کشف منشاء غذایی که در آن زمان مصرف کرده اند انجام خواهند داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا