اخبار روز

این عامل شدت پارکینسون را دوبرابر می کند!/جزئیات

ارتباط بین بیماری پارکینسون و بوکس مدت هاست که شناخته شده است. کارشناسان همچنین می گویند که ضربه های سر در فوتبال می تواند اثرات عصبی طولانی مدت مانند انسفالوپاتی تروماتیک مزمن (CTE) نیز داشته باشد. با این حال، مطالعات قبلی در مورد ارتباط بین بازی فوتبال و خطر ابتلا به این بیماری عصبی محدود بوده است.

این بار، در بزرگترین مطالعه برای توصیف ارتباط بین بازی فوتبال و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، متخصصان دریافتند که برخی از حرکات آسیب‌زا هنگام بازی فوتبال خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را تا 61 درصد افزایش می‌دهد.

در این مطالعه کارشناسان 1875 نفر را مورد بررسی قرار دادند. در همان زمان، داده‌ها نشان داد که بازیکنان حرفه‌ای فوتبال که در سطح بالاتری از رقابت‌ها بازی می‌کردند، بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون بودند.

در واقع، بازی فوتبال می تواند یک عامل خطر باشد، به خصوص در افرادی که به دلیل عوامل دیگری مانند سابقه خانوادگی بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. با این حال، دلایل این ارتباط هنوز مشخص نیست و ما همچنین می دانیم که همه کسانی که فوتبال بازی می کنند به ناچار در آینده به بیماری های عصبی مبتلا نمی شوند، بنابراین بسیاری از عوامل خطر دیگر نیز در این زمینه نقش دارند.

پارکینسون یک بیماری ناتوان کننده است که سیستم عصبی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و علائم اولیه آن شامل لرزش شدید دست است.

اگرچه لرزش یکی از شایع ترین علائم این بیماری است، اما بیماری پارکینسون نیز می تواند باعث اختلالات عضلانی و سفتی یا کندی حرکت در اندام ها شود.

به گفته متخصصان، داروها می توانند به میزان قابل توجهی علائم این بیماری را در فرد بهبود بخشند. اگرچه هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما جراحی می تواند به تنظیم عملکرد نواحی خاصی از مغز و بهبود علائم این بیماری کمک کند.

لرزش یا لرزش ریتمیک معمولاً از دست یا انگشتان شروع می شود. همچنین ممکن است دست در هنگام استراحت بلرزد، اما زمانی که فرد کاری انجام می دهد، ممکن است این لرزش فروکش کند.

یکی دیگر از علائم رایج پارکینسون کند شدن حرکات است. این امر زمانی مشهود است که کارهای ساده سخت‌تر می‌شوند، مثلاً قدم‌ها کوتاه‌تر می‌شوند، بلند شدن از روی صندلی دشوار می‌شود یا پاهای فرد هنگام راه رفتن روی هم کشیده و ضربدری می‌شوند.

سفتی عضلانی همچنین می تواند در هر قسمت از بدن رخ دهد و می تواند دامنه حرکت را محدود کند و دردناک باشد. همچنین فرد مبتلا به پارکینسون ممکن است زمین بخورد یا مشکلات تعادلی داشته باشد. همچنین ممکن است پلک زدن، لبخند زدن یا تکان دادن دست برای بیمار دشوارتر شود.

توصیه می شود هر فردی که علائم مشابهی را تجربه می کند به پزشک مراجعه کند تا مطمئن شود که این بیماری را ندارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا