اخبار روز سینما

فرود آمدن یاسمین مقبلی در فضا و خوردن غذای ایرانی در فضا! / پای غذای ایرانی به فضا رسید!

یاسمین مقبلی که از پدر و مادری مهابادی به دنیا آمده است و از کودکی در آلمان بزرگ شده است اعلام کرده است که به همراه خود غذای ایرانی به فضا برده است. این زن ایرانی دو فرزند دو قلو دارد. در ادامه به گزارشی پیرامون حضور این بانو در فضا و بیوگرافی او خواهیم پرداخت.

یاسمین مقبلی اولین زن فضانورد ایرانی تبار است که به صورت حرفه ای به فضا رفت. پیش از این انوشه انصاری به تنهایی و با هزینه شخصی به عنوان گردشگر به فضا سفر می کرد.

مقبلی در یک مصاحبه ویدئویی پیش از پرتاب در 25 جولای از مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون گفت: “به نظر من این مهم است.” افراد، به خصوص جوان ترها، وقتی می‌توانند با یک فرد ارتباط برقرار کنند، می‌توانند باور کنند که توانایی انجام کاری را نیز دارند.

بنابراین هر بار که تنوع افرادی را که در فضا پرواز می کنند افزایش می دهیم، در را برای نسل های آینده باز می کنیم تا باور کنند که می توانند.

او گفت که دو عروسک را به یاد دختران دوقلویش و غذاهای ایرانی به فضا برده است.

یاسمین مقبلی در شهر کوچک بالدوین در شمال نیویورک به مدرسه رفت. از نوجوانی دوست داشت فضانورد شود و در سن 15 سالگی در یک دوره آموزشی در «کمپ فضایی پیشرفته» شرکت کرد.

دوران کودکی و تحصیل یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی در فضا هم غذاهای ایرانی می خورد

یاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli) در 24 ژوئن 1983 (3 تیر 1362) در شهر باد نائوهایم واقع در آلمان غربی به دنیا آمد. پدرش کامی و مادرش فرشته نام دارد و این زوج اصالتاً مهابادی هستند.

این زوج دانشجوی معماری بودند و در سال 1358 (پیش از انقلاب اسلامی در سال 1357 شمسی) به آمریکا مهاجرت کردند و در بالدوین ساکن شدند.

یاسمین مقبلی یک برادر به نام کاوه دارد که در پنسیلوانیا زندگی می کند. از بچگی آرزو داشته فضانورد شود.

یاسمین مقبلی پس از پایان تحصیلات خود در بالدوین به دبیرستان ارشد بالدوین رفت و تحصیلات خود را در آنجا ادامه داد.

او علاوه بر تحصیل در مدرسه، به نجوم و علوم فضایی علاقه مند شد و به همین دلیل در کمپ آموزشی واقع در هانتسویل واقع در ایالت آلاباما در ایالات متحده شرکت کرد.

این کمپ در نزدیکی موزه مرکز فضایی و موشکی ایالات متحده واقع شده است.اما او برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا به موسسه فناوری ماساچوست (MIT) رفت.

یاسمین مقبلی در تیم بسکتبال این دانشگاه حضور داشت و کمی بعد توانست مدرک لیسانس خود را از این دانشگاه خصوصی بگیرد.

یاسمین مقبلی برای فوق لیسانس خود به مدرسه کارشناسی ارشد نیروی دریایی آمریکا رفت.

او در رشته هوافضا از این مدرسه واقع در کالیفرنیا فارغ التحصیل شد.

یاسمین مقبلی در فضا هم غذاهای ایرانی می خورد

یاسمین مقبلی به طور کامل پرواز را در مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده واقع در مریلند آموخت.

او همچنین به عنوان خلبان آزمایشی در ایستگاه هوایی نیروی دریایی Patuxent River خدمت کرد. از دیگر سوابق وی می توان به حضور در ایستگاه هوایی یوما نیروی دریایی واقع در آریزونا اشاره کرد.

یاسمین مقبلی در سال 2005 به عنوان افسر در تفنگداران دریایی ایالات متحده که یکی از شاخه های خدمات نیروی زمینی دولت ایالات متحده است، خدمت کرد.

از مأموریت های او به عنوان افسر می توان به اعزام به خارج از کشور (مخفیانه) و انجام 150 ماموریت رزمی اشاره کرد. او ماموریت های خود را به لطف آموزش به عنوان خلبان با یک هلیکوپتر تهاجمی دو موتوره به نام AH-1 Super Cubra به پایان رساند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا