اخبار روز

واریز شدن یارانه تشویقی / لیست محصولات قابل خرید همراه با قیمت!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از خبرملت، یارانه تشویقی یارانه ای است که دولت علاوه بر یارانه نقدی به برخی خانوارها می دهد. ابتدا گفته شد یارانه تشویقی برای دهک های 1 تا 3 جامعه است. در ادامه دهک های چهارم و پنجم نیز مشمول یارانه تشویقی شدند. اکنون اعلام شده است که دهک های 1 تا 7،  120 هزار تومان یارانه تشویقی دریافت خواهند کرد. نحوه استفاده از یارانه تشویقی از طریق خرید کالا از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی  خواهد بود.

فاز جدید اجرایطرح کالابرگ الکترونیکی از امروز با پیوستن دهک های 6 و 7 آغاز شد و بر این اساس تمامی خانوارهای دهک های 6 و 7 از هزینه اضافه به ازای هر نفر 120 هزار تومان بهره مند می شوند.

MtIqXDzmvM0Y

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قرار گرفتن دهک های 6 و 7 در طرح طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و اعلام کرد که مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرایی می شود. . بر این اساس از امروز خانوارهای دهک های 6 و 7 و دهک های کم درآمد 1 تا 5 120 هزار تومان اعتبار اضافه به عنوان یارانه تشویقی دریافت می کنند.

در حال حاضر دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان یارانه دریافت می کنند که با احتساب اعتبار مازاد 120 هزار تومانی در ماه، به ازای هر نفر 520 هزار تومان یارانه می دهد. با توجه به اینکه خانوارهای دهک چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه با احتساب 120 هزار تومان مازاد اعتبار دارند، مبلغ 420 هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.  البته شرط تخصیص یارانه تشویقی و استفاده از آن صرف 50 درصد از اعتبار یارانه ای ماهانه برای خرید 11 قلم کالای پیش بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی شامل روغن مایع، برنج ایرانی، شیر، پنیر، ماست. تخم مرغ، مرغ، لوبیا، گوشت منجمد، پاستا و شکر است.

کلیه کالاهای مذکور بر اساس نرخ 1401 محاسبه شده و میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی  در این طرح بدون احتساب اعتبار مازاد به مردم عرضه می شود. بنابراین اگر خانواری تمامی این اقلام را به میزان دلخواه خریداری کند، قیمت تمام شده آنها بر اساس نرخ سال قبل 593 هزار تومان است و در صورت تورم احتمالی، دولت مابه التفاوت قیمت کالاها را نسبت به مدت سال گذشته پوشش می دهد.، بنابراین پرداخت خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود.

یارانه تشویقی چیست؟

از 10 مردادماه مقرر شد خانوارهای دهک اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) به ازای هر نفر 400 هزار تومان یارانه ماهانه دریافت کنند. به شرط آنکه ۵۰ درصد مبلغ یارانه معادل 200 هزار تومان خرید کالابرگ الکترونیکی 30 درصد شارژ اضافی به مبلغ 120 هزار تومان دریافت می کند. از دوم شهریور در این ماه اجرای طرح فهرست بندی محصولات الکترونیکی به دو دهک دیگر گسترش یافت و دهک های چهارم و پنجم نیز مشمول اجرای این طرح شدند.

با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک های 6 و 7 نیز وارد طرح کالابرگ الکترونیکی  شدند و از یارانه تشویقی 120 هزار تومانی بهره مند شدند. با پیوستن دهک های ششم و هفتم جامعه تحت پوشش این طرح که قبلا 41 میلیون نفر بود به 61 میلیون نفر افزایش می یابد و 80 درصد افراد مشمول طرح طرح کالابرگ الکترونیکی می شوند.

مسئولان وزارت رفاه بارها اعلام کرده اند که استفاده و خرید از طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی کاملا اختیاری است، اما اگر خانوارها نیمی از اعتبار یارانه خود را صرف خرید 11 قلم کالای پیش بینی شده در این طرح کنند، مبلغ بیشتری دریافت خواهند کرد.

چگونه می توان از یارانه تشویقی استفاده کرد؟

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که بیش از 145000 فروشگاه و کسب و کار طرح کالابرگ الکترونیکی  و 10 فروشگاه زنجیره ای ماننداتکا،افق کوروش، رفاه، هفت، جانبو، دیلی مارکت، مینو مارت،گندم طلایی، ‌هایپر فامیلی و وال مارکت در سراسر کشور، در این طرح در حال خدمت رسانی به خانواده های واجد شرایط هستند.

در حال حاضر خرید کالابرگ الکترونیکی از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن شما به آدرس https://shoma.sfara.ir برای خانوارهای مشمول خرید کالابرگ الکترونیکی صورت می گیرد. اما با مکاتبات مسئولان وزارتخانه انجام می شود تا امکان خرید آنلاین از «اسنپ مارکت» نیز فراهم شود. و تنها فروشگاه اینترنتی در کل کشور که به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده است اسنپ مارکت است.

یارانه

خانوارها نیز در صورت تمایل می توانند خریدهای خود را در اسنپ مارکت پیگیری کنند، برای این منظور لازم است ابتدا اپلیکیشن اسنپ مارکت را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و سپس با ورود به اپلیکیشن، محصولات مورد نیاز خود را انتخاب و به سبد خرید اضافه کنند. . . پس از تکمیل خرید، در مرحله پرداخت حتما گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب کنید، در این مرحله باید یک کد 8 رقمی منحصر به فرد دریافت کرده و از طریق آن خرید خود را تکمیل کنید. برای دریافت این کد نیز می توانند اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار)) را روی گوشی خود نصب کنند و یا کد پیامک USSD ارسالی به شماره#۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنند.

به گزارش ایسنا، ،طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی از ابتکار دولت سیزدهم است که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت رژیم غذایی و تامین کالری، ریزمغذی ها و پروتئین کافی برای خانوارها اجرا شد. دولت برای حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از تاثیر آن بر سفره مردم و رفع تورم از طریق اجرای این طرح، حمایت از معیشت اقشار کم درآمد و تامین اقلام و مایحتاج منازل را در دستور کار خود قرار داد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا