اخبار روز سینما

جشن میلیونی عید غدیر! /شکوه و عظمت غدیر در حضور موکب ها و حامیان جبهه های خم!

به نقل از شمانیوز، به  گزارش پی ام آپ، جشن میلیونی غدیر که امسال دومین دوره خود را پشت سر گذاشت و در عظمت غدیر، دهمین سال هجرت پیامبر و شکوهی که در زیر سایه آن حضرت رخ می دهد، ارکانی دارد که در نبود هر یک از آن ها، این رویداد می توانست از دست رفته باشد. موکب ها یکی از مهمترین این ارکان هستند، موکب هایی که خود خیرین هستند یا در پشت جبهه های غدیر خم حامیانی دارند که از طریق خط ارتباطی موکب از آنها حمایت می کنند.

مثل طاووس نوبت پریدن نیست، نوبت همه نیست که نام علی را ببرند و بدون شک اگر بخواهیم نام غلامان شاه ولایت را به درست ترین وجه نام ببریم، موکب داران سردمدار هستند. این دره، متواضعانه و بدون توقع میلیون ها مهمان در مهمانی، استان میزبان است. سازمان ها و نهادهای مختلفی مسئولیت راهپیمایی جشنواره غدیر را بر عهده دارند، اما شکی نیست که موکب های مردم ارزش بیشتری دارند. حاج جعفر در موکب خود رشته های آش می دهد، وقتی اسم موکبش را می پرسم می گوید موکب مراجع تقلید ولایت، پیروان امام راستین را بنویس. او که با دو فرزند و برادرزاده اش دوست خوبی شده است، می گوید با تلاش فراوان توانسته ثبت نام کند.

ظاهرا امسال تعداد متقاضیان بیشتر از سال گذشته است. حاج جعفر که سال گذشته در تئاتر شهر موکب داشت، در خیابان منتهی به امام حسین(ع) خیمه عبادت برپا کرده است و سعی دارد با رویی باز و صمیمی پذیرای همه باشد، هر چند جمعیت اجازه نمی دهد. یکی از موکب ها پر است از زنان دهه 80 تا 40 که سیب زمینی سرخ می کنند، کاهو خرد می کنند، فلافل روی نان می گذارند و خلاصه فست فود قدیری دختران نورالدین راه اندازی کرده اند.

سمانه دختری 18 ساله است که در گرمای تابستان صورتش مثل لبو است. می گوید از صبح 600 سیب زمینی را پوست کنده است. او نمی تواند صحبت کند، اما خوشحال است. می گوید اولین تجربه من بود و با همه سختی هایت متاسفم که پارسال شرکت نکردی. از انگیزه اش می پرسم، می گوید عشق علی را همیشه در کتاب خوانده ایم و از پدر و مادرم و معلمانم شنیده بودم و در جشن ها و عزاداری های بسیاری از ائمه بودم، اما امسال احساس می کنم. خیلی خوبه که من در این مراسم شرکت دارم.

آقای حسینی در راهپیمایی بنیاد خیریه آش وفاق سبز علوی با همکارانش شربت می دهد. او با انگیزه شفای خواهرش آمده بود. می گوید از برکات این جشن شنیده بودم. صاحب این مهمانی بزرگترین پادشاه استان است، امیدوارم من و بسیاری از دانش آموزانی که امروز تشریف آوردند، کسانی که برای خدمت یا شرکت آمده اند، دست خالی از این سفره خوب برنگردیم. موکب داران و خیل عظیم مردم و همه کسانی که امروز به این ضیافت آمدند بی شک حرفی دارند، حرفی که رمز وحدت گفتار همگان عشق به علی است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا