دانستنی ها

گیاهی که موها را پرپشت می کند!/دانه کتان برای موهایتان معجزه می کند!

گیاهی که موها را پرپشت می کند!

کسانی که موهای پرپشت می خواهند می توانند یک چهارم فنجان دانه کتان را از شب قبل در آب خیس کنند و صبح روز بعد 2 فنجان آب روی دانه های خیس شده بریزند. سپس این مخلوط را حرارت داده و هم می زنیم تا مایع به شکل ژله درآید. بعد از سرد شدن آن را به موهایتان بزنید و به دلخواه چند قطره روغن اضافه کنید.

چرا دانه کتان برای رشد مو مفید است؟

1. سرشار از ویتامین E

ویتامین E یکی از بهترین ویتامین های موجود برای رشد مو است زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب به مو و پوست سر جلوگیری می کند. همچنین گردش خون را افزایش می دهد. ویتامین E همچنین از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند.

2. سطح pH و تولید روغن را افزایش می دهد.

این دو عامل به طور مستقیم سرعت رشد و سلامت مو را افزایش می دهند. دانه کتان التهاب پوست سر را کاهش می دهد و غدد چربی را برای ترشح مقدار مناسب روغن تنظیم می کند.

3. موهای خود را تغذیه کنید

بذر کتان، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3، برای سلامت و رشد مو بسیار مناسب است. از طرفی فولیکول و ساقه مو را تغذیه می کند و در نهایت آنها را قوی تر و سالم تر می کند.

4. موهای شما را نرم می کنند

دانه کتان موهای شما را صاف و نرم می کند. این ماده به حفظ رطوبت در تارهای مو کمک می کند و در نتیجه از شکستن، خشکی، موخوره و شکافتن انتهای مو جلوگیری می کند.

5. التهاب پوست سر را کاهش می دهد

مصرف دانه کتان از ریزش موی حاد، اگزما و شوره سر جلوگیری می کند. فیبر محلول و نامحلول یکی از منابع خوب بذر است. علاوه بر درمان، به شوره سر و سلامت مو نیز کمک می کند.

6. سفیدی زودرس را متوقف می کند

سفیدی زودرس مو یکی از نگرانی های رایج امروزه است. بذر کتان سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین E است. این یک غذای عالی برای مو است. پوست سر را مرطوب می کند، از سفید شدن زودرس و بسیاری از مشکلات دیگر مو جلوگیری می کند.

7. از شوره سر و خارش پوست سر جلوگیری می کند

دانه کتان عفونت هایی مانند شوره سر، خارش پوست سر، آلوپسی سیکاتریسیال و سایر مشکلات پوست سر را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه کتان لایه برداری پوست سر را کاهش می دهد و محیطی سالم برای رشد موهای جدید ایجاد می کند.

دانه ها همچنین برای کاهش آسیب رادیکال های آزاد شناخته شده اند، بنابراین از مو و پوست سر در برابر مهاجمان خارجی محافظت می کنند. برای رفع مشکلات پوست سر می توانید دانه کتان بخورید یا حتی آن را به صورت موضعی بمالید.

8. ریزش مو را کاهش می دهد

گاهی اوقات احساس می کنید که رشد موهای شما متوقف شده است. اگر شما هم در شرایط مشابهی هستید، دانه کتان می تواند در این زمینه به شما کمک کند. عوامل زیادی باعث ریزش مو می شوند، اما در زنان اغلب علت عدم تعادل هورمونی و یائسگی است.

ماده ای که در دانه کتان به وفور وجود دارد، لیگنین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از ریزش و نازک شدن مو ناشی از عدم تعادل هورمونی و یائسگی جلوگیری می کند.

9. مو از ریشه قوی تر می شود.

یک منبع عالی از فیبر محلول و نامحلول خوردن دانه کتان است زیرا به رشد مو کمک می کند. این کار با افزایش گردش خون در پوست سر به رشد مو کمک می کند و از شکستگی مو جلوگیری می کند. ژل موی دانه کتان اغلب برای تحریک رشد فولیکول های موی جدید استفاده می شود.

راه حل

مصرف بذر کتان یا استفاده موضعی از روغن و ژل بذر کتان می تواند سلامت موهای شما را بهبود بخشد. هفته ای یکبار دانه کتان را به سالاد خود اضافه کنید و در کوتاه ترین زمان متوجه رشد بهتر مو خواهید شد. امروز دانه کتان را به رژیم غذایی و مراقبت از مو اضافه کنید!

منبع: پی ام آپ

Recent search terms:

  • https://rimino ir/blog/گیاهی-که-موها-را-پرپشت-می-کند/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا