اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

گوگل لنز با کمک هوش مصنوعی می تواند بیماری های پوستی مختلف را تشخیص دهد

گوگل ویژگی های جدیدی را در اپلیکیشن گوگل لنز در iOS و اندروید معرفی کرده است که با آن اکنون می توانید شرایط پوستی و بیماری هایی مانند خال یا آکنه را جستجو کنید. اگر می خواهید در مورد برآمدگی لب، خط ناخن یا ریزش موی سر بیشتر بدانید، این ویژگی روی سایر قسمت های بدن نیز کار می کند.

در پست وبلاگ گوگل آمده است: “به سادگی از خود عکس بگیرید یا از طریق لنز آپلود کنید و تصاویری را پیدا خواهید کرد که با جستجوی شما مطابقت دارند.” با این حال، گوگل هشدار می دهد که این نتایج فقط “اطلاعاتی” هستند و “تشخیصی نیستند” و کاربران باید “برای مشاوره با پزشک خود مشورت کنند.”

با Google Lens درباره بیماری های پوستی بیاموزید

گوگل سال ها روی استفاده از تشخیص تصویر هوش مصنوعی برای بیماری های پوستی تحقیق کرده است. در کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2021، این شرکت ابزاری را به نمایش گذاشت که می تواند شرایط پوست، مو و ناخن را تشخیص دهد. در آن زمان، گوگل گفت که این ابزار می تواند 288 شرایط مختلف را تشخیص دهد و در 84 درصد مواقع شرایط صحیح را ارائه می‌کند.

اکنون، وب‌سایت Google برای این ابزار، به نام DermAssist، می‌گوید که «در حال حاضر تحت آزمایش‌های بیشتر از طریق یک نسخه محدود است». همچنین بیان شده است که اگرچه این دستگاه نشان CE را به عنوان یک وسیله پزشکی کلاس 1 دریافت کرده است، اما توسط FDA مورد ارزیابی قرار نگرفته و صرفاً برای اهداف اطلاعاتی و نه برای تشخیص پزشکی در نظر گرفته شده است.

به غیر از بیماری های پوستی، گوگل به سایر ویژگی های لنز نیز در وبلاگ خود اشاره کرده است. از آن جمله می توان به ترجمه تابلوهای خیابان، منوها و موارد دیگر به بیش از 100 زبان دنیا، یافتن نسخه های مختلف محصولات مورد نظر و یافتن رستوران هایی که در نزدیکی شما قرار دارند و غذاهای خاصی را سرو می کنند اشاره کرد. در آنها. همه این کارها با آپلود عکس در گوگل لنز انجام می شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا