اخبار روز

گفته های وزیر بهداشت در مورد سویه جدید ویروس کرونا! / نباید اقدامات کنترلی را کنار گذاشت!

علارغم ثبت بالای 20000 نفر مبتلا به کرونا در کره جنوبی و وجود مبتلایان و فوتی ها در سر تا سر جهان وزیر بهداشت اعلام کرده که وضعیت کرونا در ایران بهبود یافته و موردی برای نگرانی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: طی سه تا چهار هفته گذشته گونه جدیدی از ویروس کووید در ایران مشاهده نشده است.

مهرحسین فرشیدی توضیح داد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که وضعیت اضطراری برای ویروس کرونا لغو شده است، اما این به معنای از بین رفتن کامل کرونا نیست. نه تنها در کشور ما، بلکه در کشورهای دیگر نیز هر روز مبتلا به کرونا هستند.

وی افزود: کره جنوبی هفته گذشته بیش از 20 هزار مورد مثبت کرونا را اعلام کرد و بقیه دنیا هم فوتی و هم مبتلایان به کرونا دارند.

فرشیدی ادامه داد: در کشور ما بحران کرونا وجود ندارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی انجام می‌شود و وضعیت رکود اقتصادی از بین رفته است.

معاون وزیر بهداشت گفت: تعداد مراجعات بیماران به بیمارستان ها طی دو هفته گذشته تغییری نکرده و افزایشی در مراجعات نداشته ایم. ما هر روز یک سری نمونه برداری در استان های مختلف انجام می دهیم تا امواج جدید را پیش بینی کنیم، اما طی سه چهار هفته اخیر در ایران سویه جدیدی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: دولت ها نباید اقدامات کنترلی را کنار بگذارند و مردم در فضای بسته از ماسک استفاده کنند و اصول حفاظت فردی و بهداشتی و شستن مرتب دست ها را همیشه رعایت کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا