اخبار روز

گسترش امکانات مربوط به پرواز با وارد کردن ۶۰ فروند هواپیما به کشور!

جزئیات اخبار مربوط به ورود ۶۰ فروند هواپیما به ایران را از اینجا بخوانید.

محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی، اعلام کرد که تا پایان سال، تعداد ناوگان هواپیما به ۲۵۰ فروند افزایش خواهد یافت. او افزود: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور از ۲۸.۵ سال در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۶ سال کاهش یافته است و این کاهش علاوه بر جوانتر شدن ناوگان، از پیری آنها جلوگیری نیز می‌کند. هدف ما کاهش متوسط عمر ناوگان به زیر ۲۰ سال است.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در طول ۲۰ ماه گذشته، ۶۰ فروند هواپیما وارد کشور شده است و تاکنون ۳۰ فروند از آنها به عملیاتی رسیده‌اند.

وی همچنین به گزارش پروازهای اربعین ۱۴۰۲ پرداخت و اعلام کرد که برای این عملیات، در مجموع ۴ هزار و ۶۴۳ مجوز پروازی صادر شده است و از این تعداد، ۹۶۶ پرواز به شرکت هواپیمایی عراقی تعلق دارد.

وی با بیان اینکه قرار است بیش از 300 هزار زائر از طریق 23 فرودگاه ایران به فرودگاه های نجف و بغداد اعزام شوند، گفت: تاکنون 70 درصد بلیت پروازهای اربعین فروخته شده است و از آغاز پروازهای اربعین تاکنون 65 هزار و 786 زائر با 512 پرواز سفر کرده اند. قرار گرفتند

محمدی بخش درباره نظارت بر فروش بلیت گفت: نیروی انتظامی، دادستانی، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بازرسی کل کشور در قالب گروهی از تمامی شرکت ها و اماکن فروش بلیت، نحوه فروش و صدور بلیت را به صورت روزانه بررسی و بازرسی می کنند.

استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان به عنوان یک استراتژی در صنعت هوانوردی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صنعت حمل و نقل هوایی را موتور توسعه کشور دانست و گفت: اما این صنعت در ایران بیش از 43 سال است که در جنگ همه جانبه بوده و تحریم ها را اعمال کرده است.

وی صنعت هوانوردی را ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین بخش حمل‌ونقل دانست و گفت: با وجود شرایط سخت تحریم‌ها، یاد گرفته‌ایم که چگونه این صنعت را حفظ کنیم و به رتبه ایمنی و امنیت قابل قبولی در سطح جهانی برسیم.

محمدی بخش ادامه داد: برای تامین نیازهای این صنعت برنامه ده ساله و چهار راهبرد شامل مقاوم سازی، حرکت به سمت تعمیر قطعات، تامین نقدینگی برای نوسازی ناوگان و ساخت هواپیماهای داخلی تعریف شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یک راهبرد مهم در صنعت حمل و نقل هوایی است. امروزه، هیچ موتور یا قطعه‌ای برای تعمیر به خارج از کشور ارسال نمی‌شود و بلکه برخی از شرکت‌های داخلی قطعات خود را در ایران تعمیر می‌کنند.

محمدی بخش نیز افزود: به لطف دیپلماسی فعال، ایران در ۱۰۸ مقصد بین‌المللی پرواز انجام می‌دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که روزانه ۱۲۰۰ پرواز در ایران انجام می‌شود و همچنین ۲۹ کشور دارای پرواز مستقیم از ایران هستند. علاوه بر این، ۲۷ شرکت هواپیمایی خارجی از اروپا، آسیای میانه و چین در ایران فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در ۲۰ ماه گذشته، با ۳۲ کشور توافق‌نامه‌های بین‌المللی به امضا رسیده است و تمامی این پروازها به صورت ایمن انجام می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا