اخبار روز سینما

گزارشی از وضعیت این روزهای تولیدات سینمای ایران به زودی; نبرد شدید سازندگان کمدی روی صفحه نمایش

استقبال مخاطبان از فیلم‌های کمدی و تضمین حداقل فروش آن‌ها در گیشه، همراه با سختی‌ها و مشکلاتی که در مسیر تولید فیلم‌های اجتماعی وجود دارد، تولید آثار کمدی برای بخش خصوصی را به یک تبدیل کرده است. در اولویت قرار دارد، بنابراین 12 کمدی در مراحل مختلف تولید هستند و این وضعیت کمی فرافکنی را پیچیده می کند.

به گزارش پی ام آپ، 12 فیلم کمدی در مراحل مختلف تولید هستند که تعدادی آماده نمایش، تعدادی در مرحله فیلمبرداری و تعدادی نیز در مراحل پیش و پس از تولید قرار دارند. در ادامه مروری داریم بر روند تولید این آثار.

آماده نمایش | در حال حاضر سه فیلم کمدی آماده نمایش هستند و در مرحله اکران قرار دارند. یکی فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری با بازی رضا عطاران، پژمان جمشیدی و ریما رامینفر. دیگر فیلم کمدی «هتل» به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه کنندگی محمد شعیستا در آستانه اکران است. این فیلم به کارگردانی بهمن گدرزی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته و احسان ظلی پور مراحل تولید خود را پشت سر گذاشتند. «رقصنده» یا «قاتل بروسلی» یکی از ساخته‌هایی است که در مرحله فیلمبرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و پس از پایان همه‌گیری، بقیه قسمت‌های آن جلوی دوربین رفت.

امین حیایی در سکانسی از فیلم سینمایی «رقصنده» که احتمالاً با نام جدید «قاتل بی‌رحم» نمایش داده می‌شود.

مرحله فنی | ابراهیم امیریان پس از همکاری موفق با کریم امینی و بهرام افشاری، فیلم دیگری به نام جالبیک را آغاز کرد که اخیرا با حضور او به «مردان عینکی» تغییر نام داد. فیلمبرداری این فیلم مدتی پیش به پایان رسید و مراحل فنی را پشت سر می گذارد و به زودی آماده نمایش می شود. علاوه بر «مردان عینکی»، فیلم «قیف» به کارگردانی محسن امیر یوسفی و تهیه کنندگی سعید ملکان نیز در مرحله فنی قرار دارد. رضا عطاران نقش اصلی فیلم «قیف» را بازی می کند.

مرحله فیلمبرداری | «تمساح خونی» اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی در کنار «پارتی پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی و «گلادیاتور» به کارگردانی مصطفی تقی زاده از جمله فیلم های کمدی است که وارد مرحله فیلمبرداری شده است. فیلم سینمایی «صبحانه با زرافه ها» به کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی مصطفی احمدی طی این روزها فیلمبرداری خود را آغاز می کند.

گزارشی از وضعیت این روزهای تولیدات سینمای ایران به زودی; نبرد شدید سازندگان کمدی روی صفحه نمایش
بعد از موفقیت تجاری تگزاس 1 و 2، قسمت سوم این فیلم به زودی وارد مرحله پیش تولید می شود.

پیش تولید | حسین دوماری قرار است اولین فیلم مستقل خود به نام «کوکتل مولوتف» را در ژانر کمدی بسازد. این فیلم در مراحل پایانی پیش تولید خود قرار دارد، «زدپر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد. «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی از مدتی پیش تولید خود را آغاز کرد و فیلمبرداری آن پس از پایان ساخت سریال «نیسان آبی 2» آغاز می شود.

از آنجایی که هنوز خبر رسمی تعداد زیادی از آثار ذکر شده در رسانه ها منتشر نشده است، به احترام گروه سازنده این آثار، نامی از بازیگران، عوامل تولید و البته خلاصه آن ذکر نشده است. فیلم های موجود در این گزارش

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا