اخبار روز

سایت‌های غیرقانونی فروش بلیط هواپیما مسدود شده اما 7 سایت هنوز در گرانفروشی فعال هستند! /عکس

تعدادی از سایت‌های فروش بلیط هواپیما به دلیل گرانفروشی ناعادلانه، توسط مقامات نظارتی مسدود شده‌اند. این اقدام به منظور حفظ حقوق مسافران و جلوگیری از استغلال غیرقانونی در بازار بلیط صورت گرفته است. این تصویر نشان می‌دهد که این اقدام در جهت محافظت از منافع عمومی و ایجاد عدالت در صنعت هواپیمایی اتخاذ شده است.

به گفته پی ام آپ، این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری از مسدود شدن 19 سایت غیرقانونی بلیت هواپیما خبر داد که 7 سایت از این تعداد همچنان در گران فروشی غیرقانونی بلیت هواپیما هستند.

حسن خوشخو ۲۰ تیرماه امسال از مسدود شدن ۱۳ سایت متخلف در فروش بلیت هواپیما خبر داد و گفت: بر این اساس سایت هایی مانند Digicharter، digicharter.ir، Nili Vazah niliparvaz.ir، Bilitair.com، Onebilit. ir، Skyticket skyticket.ir، bilitkar.ir، 724ch.ir 724Ch، sayeseyr.com و sayeseyr.ir، ایرانچارتر irancharter.ir، charter 724 (charter.724)، isttravel.ir و oxin24 oxin24.ir به عنوان سایت های غیرمجاز. شناسایی و مسدود شدند.

ساعاتی بعد روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری فهرست سایت های مسدود شده را به روز کرد و از مسدود شدن 19 سایت خبر داد.

این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد از 19 سایت اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، 7 سایت همچنان اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی (با قیمتی بالاتر از نرخ های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری) می کنند.

belitkar.ir، oneflight.ir، 724ch.ir، sayeseyre.ir، irancharter.ir، istbilit.ir، vipbilit.com هفت سایت مسدود شده هستند که همچنان به فروش گران بلیط هواپیما ادامه می دهند. در این شرایط آشفته سازمان هواپیمایی کشوری در صدد حل مشکل پرواز یک شرکت هواپیمایی بوده که هواپیمای آن اخیرا دچار نقص فنی شده است!

به عنوان مثال سایت چارتر 724 که خود را به عنوان اولین سایت فروش بلیط هواپیما چارتر معرفی می کند، بلیط سامانه تهران – مشهد را با قیمت یک میلیون و 550 هزار تومان به فروش می رساند. در حالی که قیمت مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و 314 هزار و 800 تومان است.

سایت‌های غیرقانونی فروش بلیط هواپیما مسدود شده اما 7 سایت هنوز در گرانفروشی فعال هستند! /عکس


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا