اخبار روز

گران ترین گاو جهان دوباره رکورد زد. بیش از 200 میلیارد تومان + عکس

به نقل از شمانیوز

یک گاو سفید بزرگ نلور با فروش استثنایی خود در حراجی گران ترین گاو جهان شد.

یک گاو سفید بزرگ با سفارش قیمت استثنایی در حراجی گران ترین گاو جهان شد. جالب اینجاست که رکورد قبلی گران ترین گاو جهان نیز به این گاو سفید گره خورده بود!

ملک سوم گاو 4 و نیم ساله Viatina-19 FIV Mara Imóveis Nellore در حراجی در آراندو برزیل به قیمت 1.44 میلیون دلار فروخته شد.

با این قیمت ارزش کل این گاو به رقم خیره کننده 4.3 میلیون دلار (بیش از دویست میلیارد تومان) رسید. نیمی از مالکیت این گاو قبلاً در سال 2022 به قیمت حدود 800000 دلار فروخته شده است که در آن زمان یک رکورد بود.

فروش Viatina-19 FIV Mara Imóveis بیانگر ارزش واقعی نژاد اصیل Nellore در برزیل است و نشان می دهد که چگونه برخی از مردم مایل به پرداخت هزینه برای نمونه های ژنتیکی با کیفیت هستند. این قیمت بالا بر کل بازار بین المللی گاو تأثیر می گذارد و ارزش این نژاد را نشان می دهد و شهرت آن را در سراسر جهان تقویت می کند.

ویژگی گاو نژاد نلور خز سفید و قوز گوشتی و گرد روی شانه ها است. طبق گفته دانشگاه ایالتی اوکلاهما، این نژاد به دلیل داشتن پوست شل و شل و غدد عرق که دو برابر و 30 درصد بزرگتر از بسیاری از نژادهای اروپایی است، به طور طبیعی در دماهای گرمتر مقاوم است.

این نژاد از هند منشاء گرفته و نام آن از ناحیه نلور هند در ایالت آندرا پرادش گرفته شده است. در حال حاضر این نژاد یکی از مهم ترین نژادهای برزیل است و دلیل آن ساختار و توانایی آن در رشد با علوفه کم کیفیت به دلیل متابولیسم کارآمد آن است.

تکثیر این نژاد گاو نیز آسان است، زیرا ماده‌ها دارای دهانه لگن بزرگ‌تر و دهانه رحم بزرگ‌تر هستند و جوان‌ها برای رشد تا بزرگسالی به کمک کمی از انسان نیاز دارند. نلورها در برابر تعدادی از عفونت های انگلی نیز مقاوم هستند، زیرا بافت متراکم پوست آنها اجازه نفوذ حشرات خونخوار را نمی دهد.

قیمت بالای این نژاد به دلیل همین ویژگی های مطلوب است. این نژاد به صورت انتخابی برای تقویت این ویژگی ها از طریق لقاح مصنوعی پرورش داده می شود. فروش اسپرم نلور 65 درصد از کل بازار لقاح مصنوعی گاو در برزیل را تشکیل می دهد و طبق گزارش گاردین در سال 2018، هر دوز 0.55 میلی لیتری اسپرم از با ارزش ترین گاو نر می تواند 5000 دلار قیمت داشته باشد. حدود 167000000 راس نلور در برزیل وجود دارد که 80 درصد کل گاوهای این کشور را شامل می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا