اخبار روز

اعلام گران ترین شهرهای سال 2023!

به گزارش پی ام آپ به نقل از آخرین اخبار، هزینه زندگی ثروتمندان و سایرین در سال گذشته با افزایش قیمت ها افزایش یافت.

برخی از شهرها بیش از سایرین تحت تأثیر قرار گرفتند. شاخص سبک زندگی جولیوس بائر که سالانه گران‌ترین شهرهای جهان را رتبه‌بندی می‌کند، آسیا را گران‌ترین منطقه برای زندگی لوکس نشان می‌دهد و سنگاپور به عنوان گران‌ترین شهر جهان در رتبه‌بندی امسال قرار گرفته و شانگهای، شهر شماره یک در سال 2022 را پشت سر گذاشته است.

بیشترین افزایش قیمت مربوط به اقلام پرمصرف مانند خودروهای لوکس و خدمات پذیرایی بوده است.

بر اساس آخرین سبد قیمت کالاها، هنگ کنگ از چهارمین شهر گران قیمت به سومین شهر گران قیمت جهش کرد. بانکوک از رتبه پانزدهم به یازدهم رسید، در حالی که تایپه، پایتخت تایوان، از رتبه سوم به رتبه هشتم سقوط کرد. زوریخ و توکیو به ترتیب از رتبه های هفتم و هشتم به چهاردهم و پانزدهم سقوط کردند.

میامی در ایالات متحده در سال گذشته با افزایش 22 درصدی بیشترین افزایش را در هزینه های زندگی تجربه کرد و از رتبه 18 به 10 در رتبه بندی سال 2022 صعود کرد.

دبی از رتبه چهاردهم به هفتم رسید، در حالی که جاکارتای اندونزی از رده نوزدهم به دوازدهم رسید. نیویورک نیز شاهد جهش از رتبه یازدهم به پنجم در میان گران ترین شهرها بود.

با افزایش تقاضا برای سفر و تفریح ​​در پی شیوع بیماری کرونا، هزینه‌های کالاها و خدماتی مانند سوئیت هتل، پرواز و غذا افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، افزایش این موارد بیشتر به دلیل افزایش هزینه های انرژی، مواد اولیه و حقوق کارکنان همراه با تورم، اختلال در زنجیره تامین و نوسانات ارزی است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا