اخبار روز

شاخص کل بورس در آخرین روزهای شهریور کاهشی شد! | جزئیات خبر

به گزارش در پایان معاملات بازار سرمایه امروز (چهارشنبه)، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۸۸ واحد رسید، که در نتیجه‌ی کاهش ۷۳۰۰ واحدی اتفاق افتاد.

همچنین، شاخص هموزن نیز با داشتن کاهشی ۶۶۷ واحدی به عدد ۷۲۱ هزار و ۷۶۹ واحد رسید. ارزش بازار نیز در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۴۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین شاخص متعادل با 667 واحد کاهش به رقم 721 هزار و 769 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 444 هزار میلیون تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 6.1 میلیارد سهم و اوراق مالی را در قالب 276 هزار نوبت به ارزش 3.813 میلیارد تومب معامله کردند.

همه شاخص‌های سهام امروز قرمز شدند، اما تعداد ریزش‌ها کمتر از 1 درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 0.34 درصد کاهش داشتند، اما این دو شاخص با معیار وزنی 0.9 درصد کاهش داشتند.

در امروز، شاخص آزاد شناور با ۰.۳۵ درصد کاهش با روبرو شد. همچنین، شاخص بازار اول بورس با ۰.۴۷ درصد افت و شاخص بازار دوم بورس با ۰.۲ درصد کاهش همراه بود.

در این روز، نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس و کشتیرانی، بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص بورس داشتند. به ترتیب، نمادهای شستا، پالایش نفت اصفهان، پالایشگاه تهران، سرمایه‌گذاری غدیر و گل‌گهر بیشترین تأثیر منفی را در شاخص بورس به خود اختصاص دادند.

در بازار ارز ایران، شاخص کل با 76 واحد کاهش به رقم 26 هزار و 218 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 1.434 میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت های اخراجی از بازارهای اصلی در آن حضور دارند به 459 میلیارد تومان رسید.

معامله گران بیش از 3.4 میلیارد سهم و اوراق مالی را در قالب 164 هزار فقره به ارزش 4.98 میلیارد تومب معامله کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز گذشته 0.29 درصد کاهش داشت، این دو شاخص 0.33 درصد، شاخص اول فرابورس 0.34 درصد و شاخص دوم فرابورس 0.27 درصد کاهش داشتند.

امروز، در بازار سهام، نماد پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته است، در حالی که نماد‌های آریا ساسول، فولاد هرمزگان، مالی سپهر صادرات، صبا تأمین، مس سرچشمه و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی را در این شاخص به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است با توجه به رکود بازار املاک و طلا، شرایط برای سرمایه‌گذاری در بورس مناسب شده است، البته با رعایت ریسک‌های بازار سرمایه. اما به عقیده کارشناسان، با توجه به افت‌های پیاپی شاخص بورس در سال گذشته، پتانسیل رشد در بازار سرمایه وجود دارد و دولت باید از این بازار به‌عنوان محلی برای تأمین مالی اقتصاد و جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم و تزریق آن‌ها به تولید، حمایت کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا