اخبار روز سینما

نویسنده محبوب آمریکایی “کورمک مک‌کارتی” در سن 89 درگذشت

پی ام آپ؛ به گزارش انتشارات پنگوئن رندوم هاوس و با نقل از جان مک‌کارتی، فرزند کورمک مک‌کارتی، جانی مک‌کارتی، نویسنده بزرگی که به‌عنوان یکی از برترین‌های ادبیات آمریکا شناخته شده بود و بارها با ارنست همینگوی و ویلیام فاکنر مقایسه شده بود، در سن ۸۹ سالگی در خانه‌اش در شهر سانتافه نیومکزیکو به دلیل علت طبیعی درگذشت.

مک کارتی به خاطر داستان های نیهیلیستی و خشونت آمیز خود درباره جهان های تاریک و آخرالزمانی آمریکایی که خواب خوانندگان مسحور و وحشت زده او را ربود و جوایز متعدد و چندین فیلم ساخته شده از آنها را برای او به ارمغان آورد، شناخته شده بود.

این نویسنده در شش دهه اول زندگی‌اش چندان شناخته شده نبود، اما تحلیلی که در سال 1992 در نقد داستان کوتاه او با عنوان «همه اسب‌های زیبا» (اولین داستان «سه‌گانه مرزی») نوشته شد، به کلی تغییر کرد. مقصد کومو از آثار او بر اساس کتابش فیلمی ساخت و بعدها کتاب‌های «جایی برای پیرمردها نیست» و «جاده» به همین سرنوشت دچار شدند.

در عین حال، «جاده» برنده جایزه پولیتزری نیز برای نویسنده اش شده است.

با این حال، مک کارتی هرگز در فرش قرمز ظاهر نشد زیرا بسیار گوشه گیر بود و به ندرت با رسانه ها مصاحبه می‌کرد.

او در سال ۲۰۰۷ در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری با خانم وینفری صحبت کرد و می‌گفت: “به نظر من، مصاحبه کردن به هیچ عنوان نمی‌تواند مفید باشد. به جای آنکه ساعات طولانی را صرف فکر کردن به اینکه چگونه می‌توان کتابی نوشت، بهتر است که فکر نکنیم و خود کار را انجام دهیم.”

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا