اخبار روز

کنکورد و یک رکورد طلایی شکست ناپذیر! (+عکس)

عصر ایران وحدت این هواپیمای مسافربری مافوق صوت و محصول مشترک فرانسه و بریتانیا بود. را هواپیما اولین پرواز خود را در 2 مارس 1969 انجام داد و در 21 ژانویه 1976 به طور رسمی معرفی شد. وحدت آخرین پرواز خود را در سال 2003 انجام داد و سپس بازنشسته شد.

در مجموع 20 فروند هواپیمای کنکورد تولید شد که 6 فروند از آنها غیرتجاری بودند و برای توسعه هواپیما استفاده می شدند و 14 فروند دیگر برای خدمات تجاری عرضه شدند. همه این هواپیماها به جز دو فروند جان سالم به در برده اند. یکی از هواپیماها در سال 1994 اسقاط شد و دیگری متعلق به این شرکت است ایرفرانس در سال 2000 سقوط کرد.

دنبال کردن هواپیمایی بریتانیا او صاحب هفت هواپیمای کنکورد بود و یکی از آنها رکورد سریع ترین پرواز در اقیانوس اطلس را در بین هواپیماهای کنکورد داشت. در 7 فوریه 1996، Concorde G-BOAD (210) بین فرودگاه جان اف کندی نیویورک و فرودگاه هیترو لندن در مدت زمان 2 ساعت و 52 دقیقه و 59 ثانیه پرواز کرد. این مسافت برای هواپیماهای مسافربری امروزی حدود 7 ساعت است!

به دلیل سرویس مشترک بریتیش ایرویز و خطوط هوایی سنگاپور، رنگ این هواپیما در سال 1977 و به مدت سه ماه از سال 1979 تا 1981 تغییر یافت. در این دوره سمت چپ بدن به سبک خطوط هوایی سنگاپور و سمت راست بدن به سبک بریتیش ایرویز نقاشی می شد.

وحدت

وحدت

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا