اخبار روز

کندی شگفت انگیز هواپیما در آسمان!

وقتی که در آسمان به هواپیمای در حال حرکت نگاه می‌کنیم، اینجوری به‌نظر می‌رسد که هواپیما به آرامی و کندتر از آنچه است، در حال حرکت است اما چرا اینطور به‌نظر می‌رسد؟

مهدیه جباری: یک جت مسافربری در ارتفاع کروز با سرعت تقریبی 800 کیلومتر در ساعت پرواز می کند. این سرعت تقریبا 9 برابر سریعتر از سرعت ماشین در بزرگراه است. هنگام تکیه بر قوانین فیزیک برای هواپیماها، همان اصول و قوانین فیزیک به توضیح این موضوع کمک می کند که چرا ظاهرها می توانند در مورد سرعت حرکت یک جسم فریبنده باشند.

اگر به آسمان به عنوان یک پس‌زمینه ثابت نگاه کنیم و هواپیمایی را در حال شتاب گرفتن برای بلند شدن تصور کنیم، به نظر می‌رسد که خیلی سریع در حال حرکت است. تا زمانی که هواپیما در هوا است و در ارتفاع کروز نیست، به نظر می رسد بسیار کند حرکت می کند. این به این دلیل است که اغلب زمانی که هواپیما در آسمان است، هیچ نقطه مرجع مستقلی وجود ندارد. نقطه مرجع راهی برای اندازه گیری سرعت هواپیما است.

اگر هیچ مانع یا ابری در اطراف آن وجود نداشته باشد، هواپیما به آرامی در آسمان آبی حرکت می کند. آسمان به عنوان چنین پس‌زمینه‌ای می‌تواند درک سرعت یک هواپیما را بسیار دشوار کند، و از آنجایی که هواپیما دور است، حرکت در میدان دید شما نسبت به یک جسم نزدیک به شما زمان بیشتری خواهد برد. این همچنین این توهم را ایجاد می کند که هواپیما کندتر از آنچه هست حرکت می کند. این عوامل توضیح می‌دهند که چرا هواپیما کندتر از آنچه هست به نظر می‌رسد.

مسافران در هواپیما چه می بینند؟

مسافران هواپیما احساس می کنند که هواپیما کندتر از آنچه هست حرکت می کند، زیرا به عنوان مسافر در هواپیما، درست مانند نگاه کردن به هواپیما در آسمان، نقطه مرجع مستقلی ندارید. شما و هواپیما با سرعت یکسانی حرکت می کنید، که می تواند تشخیص سرعت حرکت شما نسبت به زمین زیر شما را دشوار کند. درست مانند زمانی که با سرعت زیاد در بزرگراهی بدون درخت و غیره رانندگی می کنید.

با این حال، چند راه وجود دارد که ممکن است بتوانید درک کنید که چقدر سریع در حال حرکت هستید. به عنوان مثال، اگر سایه یک هواپیما را روی زمین ببینید، آن سایه می تواند به شما ایده ای از سرعت حرکت هواپیما نسبت به زمین بدهد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که آن را ببینید، از اینکه سایه هواپیما با چه سرعتی از روی ساختمان ها و خیابان ها می گذرد شگفت زده خواهید شد. شما می توانید احساس واقعی یک هواپیمای مسافربری را با سرعت متوسط ​​500 مایل در ساعت دریافت کنید.

راه دیگر برای درک سرعت حرکت این است که مشاهده کنید پوشش ابر نازک و تکه تکه با چه سرعتی نسبت به بال هواپیما در حال حرکت است. این نقطه مرجع راه دیگری برای دیدن و درک سرعت هواپیما در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که ابرها معمولا ساکن نیستند. آنها نسبت به هواپیما بسیار آهسته حرکت می کنند.

اگرچه تعیین سرعت واقعی یک هواپیما می تواند دشوار باشد، استفاده از نقاط مرجع برای دریافت ایده ای از آن سرعت می تواند بسیار مفید باشد.

منبع : the conversation

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا