اخبار روز

کمبود یک میلیون و 500 هزار جای پارک در تهران!/عکس

رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران از کمبود یک میلیون و 500 هزار پارکینگ در تهران خبر داد. به همین دلیل شهروندان تهرانی برای یافتن جای پارک باید حدود 20 دقیقه در شرایط عادی و 40 دقیقه در شرایط اوج ترافیک رانندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در گفت وگو با ایسنا؛ وی در خصوص احداث پارکینگ های عمومی در شهر تهران گفت: استانداردهای جهانی برای ساخت پارکینگ های عمومی وجود دارد به طوری که در هر کیلومتر مربع به 10 مجتمع پارکینگ با ظرفیت 300 واحد پارکینگ نیاز است اما در تهران چنین پارکینگی وجود دارد. در هر کیلومتر مربع فقط سه عدد وجود دارد. یک مجتمع پارکینگ وجود دارد، یعنی در هر کیلومتر مربع در تهران هفت مجتمع پارکینگ داریم که با یک حساب سرانگشتی و با احتساب مساحت تهران، پایتخت حدود یک میلیون و 500 هزار کمبود دارد. پارکینگ در قالب 5 هزار مجتمع پارکینگ.

وی تصریح کرد: شهر تهران در این مرحله از مدیریت شهری با در دستور کار قرار دادن 28 پارکینگ که 5 مجتمع پارکینگ آن در سال جاری افتتاح می شود، سعی در جبران این کمبود فضا داشته است. از آنجایی که نیازهای شهر تهران فراتر از اعداد بالاست، دولت شهر مشوق هایی را برای بخش خصوصی در نظر گرفته است تا آنها را به ساخت پارکینگ تشویق کند تا سرمایه گذارانی که زمین ندارند بتوانند برای بازگشت سرمایه و ارزش افزوده خود از شهرداری زمین خریداری کنند. به فضاهای پارکینگ می توان از آنها برای سالن های تجاری، اداری یا پذیرایی نیز استفاده کرد. علاوه بر این، شرکت‌های بخش خصوصی که مشکل زمین ندارند، می‌توانند از شهرداری تخفیف‌های دیگری برای پرداخت عوارض دریافت کنند.

آقامیری با بیان این‌که تمام تلاشمان این است که پارکینگ مورد نیاز محل‌های پرتردد همچون بیمارستان‌ها، مراکز اداری و … تأمین شود، گفت: البته توسعه پارکینگ با نگاه انسان محوری در شهر در تضاد است و برخی‌ها معتقدند که نباید آنقدر فضا را برای تردد خودروها محیا کنیم که دیگر همه با خودروی شخصی در معابر تردد کنند که این هم نگاه قابل تأملی است، اما مشکل و کمبود پارکینگ در برخی مکان‌ها همچون بیمارستان‌ها و ادارات دولتی سبب شده که ترافیک و به سبب آن آلودگی هوا افزایش یابد.

رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران افزود: مشکل دیگر این است که مردم معمولاً 15 تا 20 دقیقه در خیابان با ماشین در حال حرکت منتظر می مانند تا جای پارک پیدا کنند و در ساعات شلوغی 30 تا 40  برای پیدا کردن جای پارک مناسب باید خیابان‌ها را طی کنند که این مساله سبب افزایش ترافیک و پس از آن آلودگی هوا می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا