اخبار روز

کمبود مساور و معاون آنوزشی در مدارس بیداد میکند!/ جزئیات خبر

در حال حاضر، ۱۳ هزار مشاور داریم گه نشان دهنده کم بودن مساوران برای دانش آموزان در مدارس است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، در تشریح محورهای برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدارس، خبر داد که ارزیابی مدارس براساس شاخص‌های تعیین شده در این برنامه انجام می‌شود و اعلام کرد: در حال حاضر نیمی از مدارس کشور به مربی یا معاون پرورش نیاز دارند.

در نشست با خبرنگاران، «اصغر باقرزاده» امروز چهارشنبه (۲۵ مرداد)، با تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ، به برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدارس کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در پی بررسی اشکالات برنامه‌های پرورشی در سراسر کشور در سال جاری، مشکل اصلی در این زمینه حجم بالای برنامه‌ها و عدم انسجام و هماهنگی بین بخش‌های مختلف ارزیابی بود.

وی بیان کرد: بر این اساس برنامه آموزش فرهنگی تلفیقی مدرسه بر اساس پنج هدف اساسی شامل ایمان، امید، هویت، نشاط و خرد تدوین شد و برای هر یک از این اهداف، محورها و برنامه های مختلفی برای انسجام و انسجام بیشتر تعریف شد. تسهیل کار آموزشی متناسب با امکانات مدرسه در نظر گرفته شده است.

باقرزاده مهمترین برنامه محوری در راستای هدف اساسی دین را «نماز در مدارس» عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس موظفند رویکردها و راهکارهای عملی در این زمینه را در مدارس خود اجرا کنند.

وی با بیان اینکه تمرکز در حوزه امید بر برگزاری اردوهای دانش آموزی است، اعلام کرد: امسال هر مدرسه باید دانش آموزان خود را در دو روز اردوهای آموزشی مشارکت دهد.

معاون وزیر اعلام کرد: برای دستیابی به هدف پایه‌ای هویت، تأکیدی بر جنبه هویت اجتماعی و نقش آفرینی دانش‌آموزان در تشکل‌های مدرسه وجود دارد. در این راستا، مدیر مدرسه نیز باید سعی کند هر دانش‌آموز در یکی از تشکل‌های مدرسه نقش آفرینی داشته باشد.

وی رویکرد مدارس به منظور دستیابی به هدف پایه‌ای فعال و پویا را از طریق برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی برجسته کرد و اظهار داشت: همچنین، جمع‌آوری سئوالات و شبهات دانش‌آموزان و به وجود آوردن فرصتی برای پرسش و پاسخ درباره آنها در راستای هدف پایه‌ای خردورزی تعریف شده است.

باقرزاده تأکید کرد که ارزیابی مدارس در سراسر کشور در سال تحصیلی جدید بر اساس این پنج محور صورت خواهد گرفت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کمبود معلم در مدارس کشور اشاره و بیان کرد: بر اساس قانون احیای معاونت آموزشی، برای هر مدرسه حتی با 10 دانش آموز باید یک معلم به ترتیب تعداد دانش آموز 120 نفر باشد. ، مدرسه باید معلم آموزشی هم داشته باشد. یک دستیار پرستار هم دارد.

وی با اشاره به فعالیت حدود 118 هزار مدرسه در کشور، گفت: در حال حاضر 47 هزار معلم و کمک معلم در مدارس کشور مشغول به کار هستند و در صورت توزیع معلم یا کمک معلم در هر مدرسه، 50 درصد مدارس همچنان بدون نیاز خواهند بود. معلمان یا دستیار معلم و متاسفانه توزیع این وضعیت در سراسر کشور یکسان است.

معاون پرورش وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال جاری مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جدید در مدارس صادر شده است، اما در عین حال باید توجه داشت که هفت هزار نفر از ۴۷ هزار مربی فعلی هم بازنشسته خواهند شد.

درباره وضعیت مشاوران مدارس، باقرزاده بیان کرد: بر اساس تصمیمات دولت، برای هر دانش‌آموز باید یک ساعت مشاوره در هفته فراهم شود. این امر نیازمند ۴۰ هزار مشاور در مدارس کشور است، اما در حال حاضر تنها ۱۳ هزار مشاور در دسترس هستند. این نقص در طی زمان شکل گرفته و به این اندازه افزایش یافته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا