اخبار روز

کم کاری تیروئید را در خانه درمان کنید

اگر مصرف داروهای تیروئید عوارض جانبی ایجاد می کند، داروهای طبیعی ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل های ویتامین B و پروبیوتیک ها درمان های خانگی موثر برای کم کاری تیروئید هستند.

مصرف روزانه داروهای جایگزین هورمون تیروئید یک درمان استاندارد برای کم کاری تیروئید است. گذشته از این واقعیت که داروها اغلب با عوارض جانبی همراه هستند، در برخی شرایط فراموشی مصرف یک قرص می تواند منجر به علائم بیشتر شود. در برخی موارد، درمان های طبیعی عوارض جانبی کمتری دارند و با سبک زندگی شما سازگاری بیشتری دارند.

هدف از درمان های طبیعی یا طب جایگزین، رسیدگی به علت اصلی مشکل تیروئید است. مشکلات تیروئید گاهی به دلیل رژیم غذایی نامناسب یا کمبود مواد مغذی در بدن ایجاد می شود. تغییر رژیم غذایی و مصرف مکمل های گیاهی دو راه برای بهبود بیماری تیروئید است.

این دو گزینه معمولاً عوارض جانبی کمتری نسبت به مصرف داروهای تیروئید دارند. علاوه بر این، مصرف یک مکمل طبیعی برای افرادی که بدنشان به خوبی به داروهای شیمیایی برای رفع کم کاری تیروئید پاسخ نمی دهد، مفید است.

1) مصرف سلنیوم

سلنیوم یک عنصر کمیاب است که در متابولیسم هورمون های تیروئید نقش دارد. بسیاری از غذاها حاوی سلنیوم هستند، از جمله ماهی تن، بوقلمون، آجیل و گوشت گاو. این ماده معدنی تیروئید را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و نقش مهمی در تولید هورمون های تیروئید دارد. سلامت تیروئید بسیار مهم است زیرا مسئول تنظیم متابولیسم و ​​کنترل رشد و تکامل است.

۲) شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شکر و غذاهای فرآوری شده منجر به افزایش التهاب در بدن می شود که می تواند بیماری تیروئید را بدتر کند. علاوه بر این، شکر فقط در کوتاه مدت سطح انرژی شما را افزایش می دهد و حذف آن از رژیم غذایی می تواند به تنظیم سطح انرژی شما کمک کند. علاوه بر این، حذف قند از رژیم غذایی می تواند به کاهش استرس و بهبود سلامت پوست شما کمک کند. تغییر به یک رژیم غذایی بدون قند ممکن است آسان نباشد، اما قطعا ارزش آن را دارد که از مزایای سلامت تیروئید بهره مند شوید.

3) ویتامین B دریافت کنید

مصرف مکمل های ویتامین B-12 می تواند به ترمیم برخی از آسیب های ناشی از کم کاری تیروئید کمک کند. علاوه بر این، این ویتامین می تواند به رفع خستگی ناشی از بیماری تیروئید کمک کند.

با خوردن این غذاها می توانید ویتامین های B بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید: نخود و لوبیا، مارچوبه، کنجد، ماهی تن، پنیر، شیر و تخم مرغ.

4) مصرف پروبیوتیک ها

مکمل های پروبیوتیک حاوی باکتری های زنده و مفیدی هستند که از سلامت روده حمایت می کنند. طبق تحقیقات سال 2014، ممکن است بین کم کاری تیروئید و مشکلات روده کوچک ارتباط وجود داشته باشد. این تحقیق نشان داد که رشد بیش از حد باکتری ها به دلیل عدم فعالیت دستگاه گوارش (GI) ممکن است به کم کاری تیروئید کمک کند.

مکمل های پروبیوتیک حاوی باکتری های زنده ای هستند که می توانند با افزایش تنوع باکتریایی میکروبیوم، از سلامت روده و معده فرد محافظت کنند. علاوه بر مکمل ها، غذاها و نوشیدنی های تخمیری مانند کفیر، برخی پنیرها و ماست حاوی پروبیوتیک های مفید هستند.

5) از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کنید

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید باید رژیم غذایی بدون گلوتن داشته باشند. گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و به طور کلی غلات یافت می شود. بر اساس تحقیقات، تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به بیماری تیروئید نیز از بیماری سلیاک رنج می برند. اگر فردی که از کم کاری تیروئید رنج می برد به بیماری سلیاک مبتلا شود، خوردن گلوتن روده کوچک را تحریک می کند و در روند جذب داروهای جایگزین هورمون تیروئید اختلال ایجاد می کند. بیماری سلیاک یک اختلال گوارشی است که در آن گلوتن باعث واکنش ایمنی در روده کوچک می شود. طبق تحقیقات، بسیاری از افراد مبتلا به کم کاری تیروئید پس از حذف گندم و سایر غذاهای حاوی گلوتن از رژیم غذایی خود احساس بهتری دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا