اخبار روز

کلیه پروازهای ایران به مقصد ارمنستات و آذربایجان تا اطلاع ثانوی لغو شد!

با هدف حفظ ایمنی مسافران، سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گرفته است که پروازهای مسافری به مقصد ایروان، پایتخت ارمنستان، و باکو، پایتخت آذربایجان، را لغو کند. این تدبیر از جانب سازمان هواپیمایی کشوری برای حفظ امنیت و سلامتی مسافران انجام شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با ایسنا اعلام کرد که به دلیل شرایط فعلی منطقه، پروازهای بین ایران و کشورهای ارمنستان و آذربایجان تا اطلاع ثانوی لغو خواهند شد.

محدودیتی که توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده است، مبنی بر لغو پروازهای فوق است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این کارها با هدف حفظ ایمنی مسافران انجام شد و پروازهای مسافربری ایروان (ارمنستان) و باکو (آذربایجان) فعلا لغو شده است.

به گزارش ایسنا، قره باغ کوهستانی در آخرین روزهای اتحاد جماهیر شوروی از باکو جدا شد. جمعیت عمدتاً ارمنی منطقه در دهه 1990 در یک جنگ تمام عیار برای استقلال شرکت کردند و روابط نزدیکی با ایروان دارند. مناقشه 2020 دومین درگیری بزرگ بر سر قره باغ کوهستانی بود. این درگیری با بازپس گیری کنترل بخش قابل توجهی از اراضی از دست رفته قبلی توسط آذربایجان پایان یافت.

در روز سه‌شنبه، باکو اعلام کرد که «فعالیت‌های ضد تروریستی در سطح محلی» را در منطقه قره‌باغ کوهستانی آغاز کرده است. این اقدام ظاهراً با هدف بازگرداندن نظم و قانون اساسی در این منطقه انجام شده است. این عملیات نظامی از روز گذشته آغاز شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا