اخبار روز سینما

نابود شدن کلبه عمو پورنگ!

به نقل از شمانیوز، به گفته تهیه کننده برنامه. عمو پورنگ در این بین، بیستمین سالگرد خود را پشت سر گذاشت که تقریباً از هم پاشیده است. داریوش فرضیایی با نام مستعار عمو پورنگ او در اول مرداد 1352 در تهران به دنیا آمد. عمو پورنگ او ششمین فرزند خانواده است. مادر عمو پورنگ سیده فاطمه گیلانپور در سال 1315 در گیلان از پدرش آذری به دنیا آمد.

وقتی این روزها کانال های تلویزیون را مرور می کنید، با غیبت مجریان برجسته کودک مواجه می شوید که تا چند سال پیش در تلویزیون برنامه داشتند. مجریانی که پس از سال ها تلاش برای بالا بردن چهره و پذیرش آن ها در مقابل مخاطبان برای رساندن پیام، دیگر در قاب تلویزیون نیستند. برنامه نویسانی که به گفته خودشان هنوز نتوانسته اند آرشیو برنامه های قدیمی خود را ببندند چه برسد به اینکه برنامه جدیدی بسازند!

مسلم آقاجان زاده تهیه کننده برنامه کلبه آموپورنگ درباره وضعیت برنامه های کودک در تلویزیون و به خصوص سرنوشت این برنامه به ایسنا گفت: آخرین برنامه ما برنامه کلبه آمو پورنگ بود که در سال 1388 کلید خورد و به پایان رسید. با ظرفیت 1400 تمام شد اما هنوز نتوانسته ایم آن را جمع آوری کنیم و متاسفانه هنوز نتوانسته ایم انحلال اقتصادی بگیریم تا به کارهای جدید فکر کنیم. علیرغم وعده هایی که مدیران داده اند اما پس از گذشت سه سال هنوز موفق نشده ایم. مشکل اینجاست که بعد از سه سال تورم این پول را به زیر صفر رسانده و ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

به گفته این تهیه کننده نمایش «عمو پورنگ» بیستمین سالگرد خود را در حالی پشت سر گذاشت که عملا از هم پاشید.

وی در همین زمینه گفت: این برنامه یکی از قدیمی ترین برنامه های تلویزیون بود که در این سال ها همه بازیگران در کنار هم بودند و در کمتر برنامه ای چنین اتفاقی دیده می شود. زیرا اغلب موقعیت برنامه نویسان را تغییر می دهد. ما یکی از قدیمی ترین تهیه کنندگان برنامه های کودک هستیم و بیستمین سالگرد نمایش ما با این مشکلات مالی و از هم پاشیدگی این برند بیست ساله تلویزیونی مواجه شد.

ما به فصل جدید فکر نمی کنیم.

در پاسخ مسئولان تلویزیون به این تهیه کننده پیشنهاد بازگرداندن برنامه «عموپورنگ» را نداده اند؟ وی تصریح کرد: معاونت سیما لطف دارد و پیشنهاداتی ارائه می دهد، اما با این شرایط مالی و تورمی نمی توانیم کار کنیم و دو سال بعد پول خود را بگیریم و در نتیجه به فکر فصل جدید نیستیم. صاحب این برنامه صدا و سیما است و از این رو بیش از هر چیز باید دلسوز باشد. سرمایه انسانی که جمع آوری شد عملا پراکنده شده و نمی توان عوامل را دور هم جمع کرد.

آقاجان زاده درباره عملکرد تلویزیون در رابطه با تولید برنامه هایش گفت: تلویزیون باید پرداخت خود را انجام دهد همانطور که تهیه کننده متعهد به تلویزیون است که برنامه را در موعد مقرر ارائه کند و اگر برنامه را تحویل ندهد. جریمه و توبیخ شود.  چطور ما کار را ۱۴۰۰ تمام کردیم، اما پایبند با قرارداد‌ها نبوده و نیست و این از مشکلات تلویزیون است.

در میان مجریان سابق تلویزیون در حوزه کودک، چهره الهه رضایی در تلویزیون که سال ها از عرصه بازیگری دور بوده، این روزها در قالب یک آگهی تبلیغاتی و در صفحه تلویزیون دیده می شود و البته خبری از ساخت برنامه جدید مجری نیست.

مجید قناد – مجری و برنامه ساز سابق – نیز در اظهارات اخیر خود به غیبت برخی افراد حرفه ای در تلویزیون اشاره کرد و به طعنه گفت که مردم بیرونما را بیشتر از خود تلویزیون می پذیرند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا