اخبار روز

کفیر را با نوشابه جایگزین کنید

یک متخصص تغذیه درباره مصرف نوشابه های رژیمی بدون قند گفت: مصرف مداوم نوشابه صفر نه تنها کمکی به کاهش وزن نمی کند، بلکه مصرف مداوم باعث افزایش وزن و افزایش میل به شیرینی جات می شود.

لادن خیانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خصوص مصرف نوشابه های رژیمی باید توجه داشت که شیرین کننده های مصنوعی و بدون قند که در نوشابه های صفر یا رژیمی استفاده می شود برای مصرف روزانه به مقدار زیاد مناسب نیستند.

وی افزود: این نوشیدنی ها بیشتر با آسپارتام شیرین می شوند که 200 برابر شیرینی شکر است، بنابراین فقط مقدار بسیار کمی از این نوع شکر در این نوشیدنی ها استفاده می شود.

این کارشناس تغذیه افزود: آسپارتام به مقدار زیاد می تواند سرطان زا باشد. از سوی دیگر، مصرف این شیرین کننده های مصنوعی می تواند سیگنال های غیرعادی را به بدن ارسال کند. یعنی شما یک غذای شیرین می خورید و باید به شما احساس سیری بدهد اما احساس سیری نمی کنید چون کالری به بدن شما نرسیده است و مغز به شما می گوید که بیشتر شیرینی بخورید. بنابراین مصرف مداوم نوشابه صفر نه تنها کمکی به کاهش وزن نمی کند، بلکه مصرف مداوم باعث افزایش وزن و افزایش میل به شیرینی جات می شود.

وی در خصوص نوشیدنی های جایگزین گفت: همیشه اولین پیشنهاد آب است زیرا بهترین نوشیدنی است اما انتخاب بعدی می تواند دوغ کفیر باشد. به دوغ در طول فرآیند.

تاکید بر کفیر به این دلیل است که اغلب به دوغ معمولی گاز و نمک اضافه می شود و دارای نمک بالایی است. این نمک می تواند باعث فشار خون بالا یا اختلال در عملکرد کلیه شود. اما این چیزها در کفیر وجود ندارد. پروبیوتیک های موجود در کفیر برای دستگاه گوارش بسیار مفید هستند و جذب کلسیم را افزایش می دهند. بنابراین گزینه بسیار مناسبی است.

خبانی اضافه کرد: از دیگر گزینه هایی که می توانیم به عنوان جایگزین نوشابه استفاده کنیم، نوشیدنی های طبیعی مانند شربت عسل است که شیرینی آن را در هنگام تهیه در منزل می توانیم کنترل کنیم و همچنین آب میوه های طبیعی مانند آب پرتقال، آبلیمو، آب شاه بلوط. , شیره شب بو و سایر دانه های شیرین بیان و شربت . یک نوشیدنی مفید و جذاب برای سفره های ایرانی تهیه کنیم. سایر نوشیدنی های خانگی مانند لیموناد را می توان با لیموی تازه، نعناع تازه، زنجبیل درست کرد که هضم را بهبود می بخشد و حالت تهوع را تسکین می دهد، عسل، آب انگور یا توت ها.

وی تاکید کرد: آب از همه این نوشیدنی ها بهتر است. اما اگر عادت به نوشیدن آب نداریم یا در زنان باردار که می تواند باعث تهوع شود، می توانیم از درمان های سم زدایی استفاده کنیم. آب را با یک دسته میوه طعم دار می کنند تا طعم میوه ها باعث افزایش پذیرش آب شود. آب میوه های طبیعی، محصولات سم زدا و شربت های خانگی با شیرینی کم، سفره های ما را در مجالس و مهمانی های خانوادگی رنگارنگ تر می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا