اخبار روز

کشف یکی از قدیمی ترین سلاح های ساخت بشر/عکس

Annemicky Milks از دانشگاه ریدینگ در بریتانیا می گوید: «به احتمال زیاد، اولین سلاح های مردم باستان از چوب ساخته شده بود. اما از آنجایی که بیشتر آنها توسط قارچ ها یا باکتری ها از بین رفته اند، نمونه های کمی از این ابزارها را داریم.

مجموعه ای از مصنوعات یافت شده در منطقه شونینگن آلمان شامل سلاح هایی است که بین 300000 تا 337000 سال قدمت دارند. هیچ بقایای انسانی در این منطقه یافت نشده است. با این حال، بر اساس داده ها، ممکن است نئاندرتال ها یا همتایان قبلی آنها (مردم هایدلبرگ) سازنده این سلاح ها بوده باشند.

میلگز می‌گوید: «این منطقه از لحاظ تاریخی عمدتاً زیر آب بوده است و این کار چوب را از باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت کرده است. اگر این چوب روی سطح آب شناور شود، در عرض چند سال به سرعت می پوسد.

یک سلاح چوبی باستانی در شونینگن آلمان کشف شد.

در سال 1994، چوب 77 سانتی متری کشف شد. اما میلکز و همکارانش اخیرا آن را با استفاده از روش های تصویربرداری مدرن مانند میکروسکوپ سه بعدی بررسی کردند. به گفته میلکز، محققان می توانند از میکروسکوپ سه بعدی برای انجام کارهایی مانند اندازه گیری و مشاهده خواص علامت برش استفاده کنند.

محققان در طول تحقیقات خود دریافتند که این چوب برخلاف سایر سلاح های موجود در منطقه که از تنه کاج ساخته شده اند، از شاخه کاج ساخته شده است. به گفته میلکز، شاخه ها سبک تر و منحنی هستند.

هر دو انتهای این چوب تاریخی تیز است. اما یک انتها سریعتر از دیگری باریک می شود، که میلکز می گوید به این دلیل است که سازندگان تفنگ نمی خواستند مرکز ثقل در وسط باشد. علائم بالا نشان می دهد که این سلاح مانند یک بومرنگ طراحی شده است نه مانند نیزه و اولین افراد یک ابزار آیرودینامیکی ساخته اند.

میلکز با بررسی سلاح های مورد استفاده در جوامع مدرن شکارچی و جمع آوری کننده به این نتیجه رسید که چوب ممکن است به سمت حیوانات با جثه متوسط ​​مانند گوزن پرتاب شده باشد تا آنها را بیهوش کند. به گفته میلکز، مردم می توانند از نیزه برای کشتن حیوانات استفاده کنند.

میکلز با اشاره به کشف رد پای کودکان در این سایت، می گوید چوب آنقدر سبک است که حتی ممکن است کودکان در هنگام یادگیری شکار از آن استفاده کنند.

۵۸۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا