اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

داشنمندان یک سنگ دونات مانند در مریخ کشف کردند!

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

دیجیاتو: مریخ نورد Perseverance ناسا یک صخره عجیب و غریب به شکل دونات را در مریخ شناسایی کرده است که گفته می شود یک شهاب سنگ احتمالی است.

بر اساس تصویری که در حساب توییتر مؤسسه SETI به اشتراک گذاشته شده است، این سنگ بزرگ، تاریک و مرموز دارای سوراخی در مرکز است و با قطعات سنگی مشابه رنگی احاطه شده است. در این توییت نوشته شده است:

در 23 ژوئن 2023، مریخ نورد Perseverance ناسا با استفاده از میکرو تصویربرداری از راه دور SuperCam خود در 23 ژوئن 2023 از یک صخره دونات شکل دور که می تواند یک شهاب سنگ بزرگ با تکه های کوچکتر سنگ باشد، تصویربرداری کرد.

اکتشافات عجیب از مریخ

تاکنون، مریخ نوردهای فعلی و گذشته ناسا، صخره ها و صخره های عجیب و غریب زیادی را در سطح سیاره سرخ مشاهده کرده اند. به عنوان مثال، اواخر سال گذشته تصویری عجیب از مریخ منتشر شد که چهره یک خرس را در سطح سیاره سرخ نشان می داد. دانشمندان در آن زمان گفتند که این ساختار غیرمعمول می‌تواند با رسوب کردن رسوب از یک دهانه برخوردی زیرزمینی شکل گرفته باشد.

سپس، در ماه فوریه، مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک سنگ فلزی براق و عجیب را روی این سیاره شناسایی کرد که احتمالاً یک شهاب سنگ نیکل-آهن است. این صخره مرموز که کاکائو نام دارد در منطقه ای نزدیک کوه آئولیس در مریخ پیدا شد که احتمالا در گذشته دهانه بزرگی داشته است.

ناسا به تازگی اولین ماموریت شبیه سازی شده شرایط مریخ بر روی زمین را آغاز کرده است که طی آن چهار فضانورد از این آژانس فضایی به مدت 12 ماه در محیطی مشابه شرایط مریخ زندگی می کنند و تنها می توانند در محیطی مشابه این سیاره راه بروند.red خروج ناسا توضیح داده بود که هدف کلی این ماموریت ارزیابی سلامت و عملکرد خدمه با توجه به محدودیت منابع مریخ بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا