اخبار روز

خالی شدن کشتی های شکر در بنادر ایران!/جزئیات

قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که از پایان مهرماه برای کاهش قیمت این ماده اولیه، شکر تولید داخل نیز علاوه بر شکر وارداتی وارد بازار می شود. این در حالی است که ناظران معتقدند این مُسکِن شیرین در صورت بدتر نکردن وضعیت بازار، نمی تواند آن  را بهبود دهد.
سه کشتی مملو از شکر به زودی در بنادر ایران پهلو می‌گیرند و مسئولان امیدوارند این امر باعث کاهش قیمت بی‌رویه این کالا و محصولات مرتبط و ارزان‌تر شدن شکر شود.
به گزارش عصر خبر؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که از پایان مهرماه برای کاهش قیمت این ماده اولیه، شکر تولید داخل نیز علاوه بر شکر وارداتی وارد بازار می شود. این در حالی است که ناظران معتقدند اگر این داروی شیرین وضعیت را بدتر نکند، وضعیت بازار را بهبود نخواهد داد.
یارانه ها و معافیت های مالیاتی که قیمت این محصول را به نصف متوسط ​​قیمت جهانی در کشور رسانده است، تنها لقمه چرب قاچاقچیان است تا با واردات شکر به کشورهای همسایه قاچاق کنند.
افزایش قیمت شکر تا 64 هزار تومان و افزایش مداوم قیمت محصولات قندی مانند نوشابه نشان می دهد که تورم شکر و فرآورده های وابسته به آن ارتباطی با میزان شکر در کشور ندارد.
کارشناسان معتقدند چاره ای جز لغو یارانه شکر به شکل فعلی و پرداخت مستقیم آن به مردم وجود ندارد. تنها آگاهی از قیمت شکر می تواند از مصرف بی مورد منابع ارزی جلوگیری کرده و با ایجاد تعادل در مصرف از قاچاق این کالا جلوگیری کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا