دانستنی هاعمومی

کرم پودر یا پنکک؟ کدام یک بهتر است؟

انتخاب بین کرم پودر و پنکک به متغیرهای مختلفی بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که «کرم پودر بهتر است یا پنکک؟» و به طور کلی مزایا و معایب پنکک و کرم پودر چیست و این دو محصول آرایشی چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

پنکک چیست؟

پنکک یک نوع محصول آرایشی است که برای تغییر رنگ و پوشش‌دهی پوست صورت استفاده می‌شود. پنکک به صورت یک مخلوط کرمی یا پودری به بازار عرضه و عمدتاً برای ایجاد پوستی صاف‌تر روی صورت استفاده می‌شود. این محصول آرایشی معمولاً دارای پوشش بسیار بالا و ماندگاری طولانی‌تری نسبت به کرم پودر یا فاندیشن معمولی است.

پنکک معمولاً برای پوشاندن لکه‌های پوست، جوش‌ها و هر گونه نقص یا عیب ظاهری دیگر روی پوست صورت استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند پوست را به شکل یکنواخت‌تری نمایش دهد. برخی از انواع پنکک دارای ویژگی‌های مات‌کننده هستند و پوست را مات نگه می‌دارند.

معمولاً پنکک با استفاده از اسفنج یا پد روی پوست صورت اعمال می‌شود. مهم‌ترین نکته در استفاده از پنکک، انتخاب رنگ مناسب برای پوست خود و پخش نمودن محصول به صورت صحیح روی پوست است. جهت خرید پنکک لورینت با بهترین قیمت و کیفیت، به فروشگاه اینترنتی مژیتو مراجعه فرمایید.

مزایا و معایب پنکک

از مزایای پنکک به شرح زیر هستند:

  • پوشش‌دهی بالا: پنکک پوشش بالایی ایجاد می‌کند و می‌تواند عیوب پوستی مانند لکه‌ها، جوش‌ها و خطوط را پنهان کند.

  • ماندگاری بالا: پنکک معمولاً ماندگاری بسیار بالایی دارد و برای مدت طولانی روی پوست باقی می‌ماند.

  • مات‌کنندگی پوست: بسیاری از پنکک‌ها دارای ویژگی‌های مات‌کنندگی هستند.

  • پوست یکنواخت‌تر: با استفاده از پنکک، می‌توان پوست را به شکل یکنواخت‌تری نمایش داد.

  • مناسب برای پوست چرب یا معمولی: اگر پوست شما چرب یا معمولی است، پنکک می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد زیرا از براق بودن پوست جلوگیری می‌کند.

برخی از معایب پنکک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ایجاد پوشش زیاد: یکی از معایب پنکک این است که پوشش زیادی ایجاد می‌کند و برای برخی ممکن است نامناسب باشد.

  • سنگینی: پنکک ممکن است سنگین به نظر بیاید و برای برخی که به دنبال آرایش سبک هستند، چندان مناسب نباشد.

  • ایجاد چین و چروک: اگر پنکک به درستی به کار نرود، ممکن است خطوط و چین‌های پوست را بیش‌تر نمایش دهد.

  • انتخاب رنگ مناسب: انتخاب رنگ پنکک مناسب برای پوست مهم است زیرا در غیر این صورت می‌تواند به نظر نامتناسب باشد.

  • پاکسازی دشوارتر: پنکک معمولاً برای شستشوی کامل از سطح پوست، نیاز به زمان و تلاش بیش‌تری دارد.

به طور کلی انتخاب بین پنکک و دیگر محصولات آرایشی باید بر اساس نوع پوست و نیازهای شخصی شما صورت گیرد.

بیشتر بخوانید : انتخاب پنکک متناسب با پوست صورت

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یا پنکک؟ کدام یک بهتر است؟

کرم پودر یک نوع محصول آرایشی است که معمولاً در قالب کرم به بازار عرضه می‌شود و هنگام استفاده به پوست می‌پیوندد و پوششی نرم و مات را روی صورت فراهم می‌کند.

کرم پودر معمولاً برای افرادی که به دنبال پوست صاف و پوشش متوسطی هستند، مناسب است. این محصول به عنوان یک گزینه‌ی آرایشی بین کرم آرایشی (فاندیشن) و پودر استفاده می‌شود.

هم‌چنین، کرم پودر ممکن است برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب باشد زیرا به پوست رطوبت اضافه و از احساس خشکی جلوگیری می‌کند.

مزایا و معایب کرم پودر چیست؟

از جمله مهم‌ترین مزایای کرم پودر می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوشش طبیعی: کرم پودر روی پوست، پوششی طبیعی و نرم ایجاد و از تشکیل لایه‌های زیاد پودری جلوگیری می‌کند.

  • راحتی و سهولت در استفاده: کرم پودر به سرعت و با استفاده از انگشتان یا اسفنج روی پوست اعمال می‌شود و نیازی به استفاده از برس خاصی ندارد.

  • مناسب برای استفاده‌ی روزانه: اگر به پوشش متوسط و سبک نیاز دارید، کرم پودر ممکن است گزینه‌ی مناسبی باشد.

  • مناسب برای افراد با پوست خشک: برای افرادی که پوست خشک دارند، کرم پودر به عنوان گزینه‌ای مناسب از نظر رطوبت رسانی به پوست شناخته می‌شود.

  • عدم ایجاد خطوط و چین‌ها: کرم پودر در مقایسه با پودرهای معمولی خطوط و چین‌های کم‌تری در پوست ایجاد می‌کند.

از جمله مهم‌ترین معایب کرم پودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش‌دهی کم‌تر: اگر به پوشش بالاتری نیاز دارید تا عیوب پوستی را مخفی کنید، کرم پودر ممکن است برای شما چندان مناسب نباشد.

  • ماندگاری متوسط: کرم پودر معمولاً ماندگاری متوسطی دارد و ممکن است در طول روز نیاز به تجدید آرایش داشته باشید.

  • مناسب نبودن برای افراد پوست چرب: برای افرادی که پوست چرب دارند، کرم پودر ممکن است به دلیل افزایش براقیت پوست، مناسب نباشد.

  • شستشو‌ی دشوار: برای شستشوی کامل کرم پودر باید زمان کافی را در نظر بگیرید.

تفاوت پنکک و کرم پودر چیست؟

کرم پودر یا پنکک؟ کدام یک بهتر است؟

تفاوت‌های اصلی بین پنکک و کرم پودر در آرایش عبارتند از:

فرمولاسیون

پنکک به صورت جامد و فشرده عرضه می‌شود و دارای پوشش‌دهی بالایی است. فرمولاسیون پنکک معمولاً پودری‌تر و سبک‌تر از کرم پودر است. کرم پودر ترکیبی از ویژگی‌های کرم و پودر را دارد. کرم پودر دارای پوشش نرم‌تری نسبت به پنکک است.

پوشش‌دهی

پنکک دارای پوشش بالا بوده و قدرت پنهان‌کردن عیوب پوستی مانند لکه‌ها، جوش‌ها و خطوط را دارا است. کرم پودر پوشش متوسط تا کمی ایجاد می‌کند و به طور عمومی به عنوان یک محصول آرایشی مناسب برای ایجاد پوستی صاف و طبیعی‌تر شناخته می‌شود.

ترکیبات و خواص

پنکک‌ها معمولاً دارای ترکیبات مات‌کننده هستند که پوست را بدون براقیت نگه می‌دارند و برای افراد با پوست چرب یا مختلط مناسب هستند. کرم پودر‌ها معمولاً دارای ترکیبات مرطوب‌کننده هستند که به پوست رطوبت‌رسانی می‌کنند و برای افراد با پوست خشک مناسب‌تر خواهند بود.

ابزارهای لازم

برای استفاده از پنکک معمولاً از پد خاصی استفاده و این محصول به صورت خشک اعمال می‌شود. کرم پودر را می‌توان با استفاده از انگشتان یا اسفنج آرایشی به پوست اعمال نمود و دارای فرمولاسیون مرطوب‌کننده است.

از کدامیک می توان برای آرایش بهتر صورت استفاده کرد؟

انتخاب بین پنکک و کرم پودر بستگی به نیازهای شما در زمینه‌ی پوشش‌دهی و نوع پوست شما دارد. انتخاب میان این دو محصول ممکن است بر اساس ترجیحات شما و اهداف آرایشی‌تان انجام شود. به عبارتی این گونه به نظر می‌رسد که برای کاور نمودن بیش‌تر، استفاده از پنکک بهتر است اما اگر هدف شما آرایش روزانه‌ی سبک است، استفاده از کرم پودر کفایت می‌کند.

جمع بندی

انواع مختلفی از محصولات آرایشی در بازار وجود دارند که ما می‌توانیم برای پوشاندن عیوب و بهبود پوست صورت خود از آن‌ها استفاده کنیم. دو محصول که بیش‌تر در این زمینه به کار می‌روند، پنکیک و کرم پودر هستند. به طور کلی باید با توجه به اهداف آرایشی و نوع پوست خود در نظر بگیرید که بین پنکک و کرم پودر کدام یک را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین کرم پودر‌ها و پنکک‌ها نیز می‌توانید با کارشناسان مژیتو در ارتباط باشید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا