اخبار روز

مسکو؛ پایین‌ترین نرخ بیکاری در بین کلانشهرهای گروه 20 را داراست! | جزئیات خبر

به گزارش پی ام آپ، بر اساس اطلاعات منتشر شده، شهر مسکو از میان شهرهای گروه ۲۰، با کمترین نرخ بیکاری مواجه است. ولادیمیر افیموف، معاون شهردار در بخش سیاست اقتصادی روسیه اعلام کرد که نرخ بیکاری در مسکو در پایان سال ۲۰۲۲ بر اساس روش‌های مورد استفاده توسط سازمان بین‌المللی کار، به میزان ۲.۲ درصد کاهش یافته است که در مقایسه با ۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۱، نشان‌دهنده افزایش قابل توجه است.

روابط عمومی شهرداری مسکو نیز به این موضوع افزود که در مسکو از توسعه صنعت و شرکت‌های دارای فناوری پیشرفته و تسهیلات تولیدی با هدف جایگزینی واردات، برای بهبود بازار کار استفاده می‌شود.

در پایتخت روسیه، شرکت های موجود در حال گسترش فعالیت های خود هستند و شرکت های جدیدی برای جذب کارگران ایجاد می شوند. این امر به توسعه بخش‌های مرتبط، تحریک اقتصاد، تعادل در بازار کار و کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.

بر اساس گزارش اخیر، نرخ بیکاری در مسکو ۲.۶ درصد است که پس از توکیو با ۳.۱ درصد در رده دوم قرار دارد. لندن با نرخ بیکاری ۴.۴ درصد در رده پایین‌تری از نیویورک با ۴.۳ درصد قرار دارد. شانگهای و لس‌آنجلس نیز با نرخ بیکاری ۴.۵ درصدی در رتبه ده برتر این رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

با وجود مواجهه با مشکلاتی همچون تحریم‌های غرب و خروج شرکت‌های بزرگ خارجی، سرمایه روسیه به دلیل رشد قابل توجه در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، بخش مالی و مخابرات، پایدار مانده است.

این پایداری به دلیل سیاست متوازن در زمینه اشتغال، اقدامات حمایتی از بنگاه‌ها و مشاغل و برنامه دولت برای جایگزینی محصولات خارجی با کالاهای داخلی و همچنین ترویج تجارت با کشورهای دوست صورت گرفته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا