دانستنی ها

کدام نوشیدنی ها میتوانند آبرسان خوبی برای بدن باشند؟ /جزئیات

یکی از مواردی که لیموناد را به عنوان یک نوشیدنی تابستانی جذاب می‌سازد، این است که می‌تواند باعث کاهش سریع دمای داخلی بدن شود و همچنین به پیشگیری از تجربه کمبود آب در بدن کمک کند.

مهمترین توصیه تغذیه ای در هوای گرم این است که بدن را هیدراته نگه دارید. شاید نوشیدن آب ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف باشد، اما برخی از افراد به ویژه زنان باردار، سالمندان، کودکان و نوجوانان نمی توانند به طور مداوم در طول روز آب بنوشند.

توصیه ما به این افراد این است که می توانند هر روز مایعات کافی را وارد بدن خود کنند، گاهی اوقات برای جلوگیری از کم آبی نوشیدنی های زیر را با آب جایگزین کنند.

1. لیموناد

لیموناد یکی از نوشیدنی های کلاسیک تابستانی است که می تواند به سرعت دمای داخلی بدن را کاهش داده و از کم آبی بدن جلوگیری کند. لیموناد بدون قند همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین C را برای بدن تامین می کند و به بهبود سیستم گوارش در گرم ترین روزهای سال کمک می کند.

2. شربت تخم ریحان

سایر نوشیدنی هایی که برای کاهش دمای بدن در روزهای گرم سال توصیه می شود عبارتند از شربت تخم ریحان یا شربت تخم شربتی. تخم ریحان حاوی ترکیباتی است که می تواند به کاهش دمای داخلی بدن کمک کند و علاوه بر جلوگیری از هدررفتن آب، در حفظ تعادل آب و الکترولیت بدن در روزهای گرم سال نیز نقش مثبتی دارد.

3. آب میوه های خانگی و طبیعی

از دیگر توصیه های تغذیه ای می توان به مصرف آب میوه های طبیعی و خانگی فصل برای تامین آب و الکترولیت های لازم بدن در گرم ترین روزهای سال و کاهش دمای عمومی بدن اشاره کرد. برای میان وعده عصر می توانید نصف لیوان آب انگور، آب هندوانه، آب خربزه، پوره هلو یا پوره آلو را با نصف لیوان آب سرد مخلوط کنید. این کار علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن، به محافظت از سلامت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از مشکلات تشنگی در گرم ترین روزهای سال نیز کمک می کند.

4. آب طعم دار 

اگر در روزهای گرم سال نمی توانید از آب ساده استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم آب طعم دار بنوشید. برای تهیه آب طعم دار می توانید چند برگ سبزی معطر مانند نعناع و ریحان را به یک پارچ آب ساده اضافه کنید و تکه هایی از میوه های فصل مانند توت فرنگی، لیمو ترش، گیلاس، آلبالو، انگور یا هلو را به آب اضافه کنید. با این کار می توانید طعم آب را به طور کلی تغییر دهید و در نتیجه تمایل بیشتری به نوشیدن آن خواهید داشت.

منبع سایت برنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا