اخبار ورزشی

“کاوه رضایی” با قراردادی ۳ ساله به سپاهان اصفهان پیوست!

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، هفته گذشته، پس از مذاکرات و توافق نهایی، کاوه رضایی به‌عنوان بازیکن تیم فوتبال سپاهان اصفهان به مدت سه سال به تیم پیوست. رضایی که ۳۱ سال سن دارد، فصل گذشته در تیم تراکتور تبریز بازی می‌کرد. او در نیمه دوم فصل گذشته، پس از فسخ قرارداد یک‌طرفه خود با تراکتور، نتوانست به تیم استقلال بپیوندد، زیرا لیست بازیکنان آن به‌طور کامل پر شده بود.

در نهایت، رضایی تصمیم گرفت به تراکتور بپیوندد و پس از ۱۶ بازی، با خالی‌شدن لیست بازیکنان آبی‌پوشان، به تیم استقلال بپیوندد. این بازیکن در ابتدای فصل گذشته نیز قرار بود به استقلال بپیوندد، اما به دلیل پر بودن لیست بازیکنان آن تیم، نتوانست این انتقال را انجام دهد. به همین دلیل، رضایی قراردادش را با تراکتور فسخ کرد و به تیم دیگری پیوست.

این مشکل با شکایت تراکتورسازی به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال همراه شد. پس از آن کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال پس از بررسی پرونده اعلام کرد که فسخ قرارداد رضایی با تراکتور غیرقانونی بوده و او باید به این تیم تبریزی برگردد و نمی تواند به تیم دیگری در ایران برود. پس از این موضوع تراکتورسازی اعلام کرد که از این بازیکن غرامت خواهد گرفت و سرمربی تراکتور نیز رسما اعلام کرد که کاوه رضایی تا زمانی که سرمربی تراکتور است جایی در تیمش ندارد.

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرد که با توجه به شکایت باشگاه تراکتورسازی تبریز از کاوه رضایی، کمیته تعیین وضعیت با توجه به استرداد دادخواست از سوی شاکی، دستور ابطال دادخواست را صادر کرده است. البته هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی این بار وی با بیان اینکه با توجه به نهایی شدن مدارک، باشگاه تراکتورسازی از کاوه رضایی شکایت خود را پس گرفت و در پایان هفته جاری مجددا شکایت خود را از کاوه رضایی به کمیته تعیین وضعیت تقدیم خواهد کرد.

حدود یک ماه قبل، دادگاه عالی ورزش فسخ قرارداد کاوه رضایی با تراکتور تبریز را غیرموجه اعلام کرد و کمیته استیناف نیز این رأی را تأیید کرد. با این حال، تراکتور در این میان اقدام به شکایت به فدراسیون فوتبال کرد و در صورت برد در این شکایت، غرامت ۹ میلیارد تومانی از کاوه رضایی را دریافت کند و او را تا چهار تا شش ماه از فصل فعالیت محروم کند. هوشنگ نصیرزاده نیز در مکاتبه با مدیرعامل باشگاه سپاهان، اعلام کرد که فسخ قرارداد کاوه رضایی غیرقانونی بوده و باشگاه سپاهان باید تبعات ناشی از محرومیت‌های احتمالی او را بپذیرد.

با این حال، تا زمانی که رأی نهایی دیوان داوری منتشر نشود، قطعی نیست که کاوه رضایی در مسابقات رسمی برای سپاهان به میدان برود یا خیر. از طرفی، برخی حقوق‌دانان ورزشی ادعا می‌کنند که کاوه رضایی هیچ مشکلی برای انعقاد قرارداد با سپاهان نداشته و هرچه در رأی نهایی دیوان داوری بیفتد، برای باشگاه سپاهان خطری به دنبال ندارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا