اخبار روز

کاهش وزن و سیری طولانی مدت با این غذاها

مصرف برخی از کربوهیدرات ها منجر به تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها می شود و منجر به احساس سیری طولانی مدت می شود.

با شش گزینه گیاهی که ذکر می کنیم می توانید به کنترل اشتهای بیش از حد کمک کنید:

مارچوبه:

برخی از غذاها تاثیر زیادی بر روند گوارش دارند و مارچوبه یکی از این غذاهاست. این گیاه منبع اینولین است. این فیبر خاصی است که به افزایش باکتری های خوب در روده ها و بهبود هضم غذا کمک می کند. مارچوبه متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به عنوان یک چربی سوز به کاهش وزن کمک می کند. 100 گرم مارچوبه حاوی تنها 20 کیلو کالری انرژی است که آن را جایگزینی عالی برای میان وعده های پر کالری می کند.

موز:

خوردن این میوه که سرشار از پتاسیم و ویتامین B6 است باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود. به طوری که مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب مرتبط است. اگرچه موز سرشار از کربوهیدرات یا قند است، اما تاثیر زیادی بر سطح قند خون ندارد.

یک پیاز:

خوردن پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس ها و مواد معدنی مختلفی است که به سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که یکی از بهترین سلاح ها در برابر افزایش وزن است.

از:

توجه داشته باشید که تنها دو وعده روزانه بلغور جو دوسر می تواند سطح LDL یا کلسترول بد را تا بیش از 5 درصد در عرض 6 هفته کاهش دهد. بتا گلوتان موجود در جو به حذف LDL از بدن کمک می کند.

کنگر فرنگی:

کنگر فرنگی یا آرتیشو یک محصول لاغری است و کسانی که می خواهند لاغر شوند می توانند هر روز کنگر بخورند. از تمام قسمت های این گیاه می توان انواع سالاد و غذا را تهیه کرد. پس از تمیز کردن، گیاه تازه را می توان منجمد کرد تا در فصول مختلف سال از آن استفاده کرد.

قارچ:

با مصرف قارچ می توانید با چربی بدن مقابله کنید. البته کارشناسان توصیه می کنند از قارچ سرخ شده استفاده نکنید. قارچ بخارپز یا کبابی انتخاب بهتری است. توصیه می شود در این رژیم ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید. البته می توانید برای صبحانه یک وعده غذایی ترکیبی مانند املت قارچ نیز میل کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا